Egy újabb autó gördült le a gyártósorról Crewe-ban. De ennél sokkal több is történt. Egy korszak véget ért. Elkészült a Mulsanne utolsó példánya, vele pedig több mint hat évtized után köszön le a Bentley legendás V8-as erőforrása.
A nyugdíjazás oka a Flying Spur új generációja, amely nem csak elődje, de kiválósága okán az eredendően fölé pozícionált modell, azaz a Mulsanne helyét is átveszi. Benne már vadonatúj, hengerlekapcsolásra is képes négyliteres V8-ast és hatliteres W12-t köszönthetünk, így 61 esztendő után véget ér a 6 és háromnegyed literes V8-as pályafutása. Itt már elmorzsoltunk pár könnycseppet vele kapcsolatban.
Az utolsó Mulsanne, motorterében 61 évnyi történelemmel
A gyártósorról legördülő utolsó Mulsanne a 30 darabos búcsúztató 6.75 Edition utolsó tagja is egyben. Ennek megfelelően kivételes felszereltséggel büszkélkedik, kétszínű külső fényezése pedig abszolút feltűnővé teszi. Az elegancia kortalan: szerintünk a most búcsúzó modellen abszolút nem látszik, hogy eredendően tíz évvel ezelőtt mutatták be.
Az utolsó 6,75-ös V8 - galéria
Helyette nem lesz új csúcslimuzin a kínálatban, pontosabban ezt a szerepet a Flying Spur veszi át, amelynek hibrid változata 2023-ban érkezik – és minden kétséget kizáróan lesz sportos Speed verziója is. Ugyanakkor a pletykák szerint készülni fog új zászlóshajó a Bentley-nél: az új vásárlói igények okán ez azonban a Bentayga fölé soroló még exkluzívabb SUV lesz.