A Ford Mondeóból eltűnnek a benzinmotoros hajtásláncok, helyüket a hibrid erőforrás veszik át. Az ovális márka vezetése úgy döntött, hogy a középkategória megérdemli (és költség szinten is elbírja) a teljes értékű hibrid hajtásláncot, vagyis nem az egyre általánosabbá váló lágy hibrid rendszert építik az autóba.
Az 'öntöltős' hibrid hajtás a konnektoroshoz képest kevesebb megkötöttséggel jár, hiszen nem kell bajlódni az akkumulátorok töltögetésével. Másrészről az enyhe hibridekhez képest látványosabb az üzemanyag-megtakarítás mértéke – főleg dugókkal tarkított városi menetben. A legfrissebb statisztikák szerint háromból egy Mondeót már most is Hybrid változatban értékesítenek, ráadásul több piacon meredeken emelkedik az elektromos hajtással támogatott benzines modell iránti igény.
A műszerfal elárulja, egyéb tekintetben az utastér csereszabatos a dízelekével
A sima benzinesek kivezetése egyébként egészen logikus lépés: a Mondeo méretű autókat gyakran használják nagyobb távolságok megtételére. A több száz kilométeres, viszonylag nagy tempóval megtett utakra alapvetően még mindig a gázolajos modellek jelentik a legjobb megoldást. A rövidebb távokat autózók pedig a hibrid hajtásláncot választva örülhetnek a kifinomult működésnek, miközben röpke pillanatokra megtapasztalhatják az elektromos autózás élményét is.
WLTP szerint mérve (karosszéria-változat függvényében) 5,5 vagy 5,6 literes fogyasztásra képes a Mondeo Hybrid, míg a 150 lóerős EcoBlue dízel 5,0/5,1 literes norma szerinti értéket tud. A gyáriak szerint évi 20 ezer kilométeres futásteljesítményig jobban megéri majd a hibrid verziót választani. A karosszéria lehet négyajtós, vagy éppen kombi is, hiszen tavaly óta már a puttonyos Mondeo is lehet Hybrid.
Teljes értékű hibrid a Mondeo, mégsem utal erre felirat
A hajtáslánc lényeges elemei egyébként a 2,0 literes, Atkinson-ciklusban működő benzinmotor (143 LE / 173 Nm), a villanymotor (120 LE / 225 Nm), a fékezési energia visszanyerésére képes generátor, illetve a hátsó ülések alá beépített 1,4 kWh-s lítiumion akkumulátor. A két erőforrás erejét a teljesítményelosztó automata sebességváltó kombinálja – mindig a lehető leghatékonyabb módon, akár 187 lóerős rendszerteljesítményt kikeverve. A hatékonyságra bizonyíték az általunk tesztelt hibrid kombi 8,9 másodperces klasszikus gyorsulási ideje.
A Ford úgy kalkulál, hogy a következő bő egy évben bemutatni kívánt 17 (részben, vagy egészében) elektromos hajtással rendelkező típusnak köszönhetően 2022-ben jöhet el a fordulópont: akkor veszik át a vezetést a hibrid és elektromos verziók az addig uralkodó benzines és dízel változatoktól. A Mondeót érintő döntés jól passzol a cég stratégiájához.