A vállalat új stratégiáját alátámasztandó névváltozáson esik át a Kia. Radikális dologra nem kell számítani, a módosítás oka azonban érdekes.

Sokan nem is tudták, hogy a Kia eddig Kia Motors néven tevékenykedett. A márka átalakulásának fő mozgatórugója, hogy magas technikai és technológiai színvonalú, fenntartható mobilitási szolgáltatóvá váljon, az átalakulás jegyében pedig elhagyta nevéből a Motors szócskát.

A márka átalakulási terveinek és globális perspektívaváltásának megfelelően, a fenntartható mobilitási szolgáltatóvá való átalakulás jegyében a Kia Motors Hungary is megváltoztatta hivatalos cégnevét. Azzal, hogy a név Kia Motors Hungary-ről Kia Hungary-re változik, a cég határozottan kifejezi a vállalat tavaly bemutatott hosszútávú átalakulási tervében (a Plan S-ben) foglaltak iránti elkötelezettségét.

A cél, hogy a márka világszinten is vezető szerepet töltsön be, mint fenntartható mobilitási szolgáltató. Ennek a folyamatnak fontos része az új, villamosított hajtású és tisztán akkumulátoros-elektromos modellek bemutatása éppúgy, mint új mobilitási módok és szolgáltatások bevezetése, és a speciális, úgynevezett „feladatra tervezett” járművek piacra vitele.

Az akár 585 lóerős EV6 a változások egyik katalizátora

A Kia az akkumulátoros elektromos járművek népszerűsítésére törekszik világszerte: 2026-ig összesen hét ilyen, eleve tisztán elektromos hajtásra tervezett új modell bevezetése a cél. A több szegmensben érkező friss modellek sorában éppúgy lesznek személyautók és szabadidős modellek, mint egyterűek, valamennyi közös jellemzője az iparági élvonalba tartozó technológia, a hosszú hatótáv és a gyors tölthetőség. Az alapot minden esetben a márka globális elektromos padlólemeze, az E-GMP adja. Az átalakulás izgalmas folyamata az új EV6 crossover márciusi bemutatásával már el is kezdődött.