Megújul a bajorok kompakt kategóriás, kétajtós kupéja – vagyis a 2-es BMW. Mondhatjuk, hogy a gyártó egyik legkonzervatívabb kialakítású modelljéről beszélünk, hiszen a viszonylag rövid karosszériából jelentős részt követel magának a motorháztető, az arányok már első ránézésre is hátsókerékhajtásról árulkodnak.

Az új 2-est elkerülte a márka legújabb típusaira jellemző óriási hűtőmaszk. A vese alig nagyobb a LED-es fényszóróknál, cserébe egy jól észrevehető dudort kapott a motorháztető. Klasszikus a C-oszlop hokiütő motívuma is, teljes hagyományőrzésről talán csak a kissé ázsiai hangulatúra sikeredett hátsó lámpák miatt nem beszélhetünk.

Talán a legfontosabb hír: maradt a hátsókerekes platform

A külsővel kapcsolatosan megemlíthetjük még a csomag függvényében krómozott, fényes fekete vagy éppen réz színű kiegészítőket; a kétféle első lökhárítót (az M240i kapta az érdekesebb kiképzésű elemet), valamint a bizonyos szögekből szinte láthatatlan, valójában mégis kifejezetten hangsúlyos sárvédő-szélesítéseket.

De míg a képek magukért beszélnek, a műszaki adatokat szövegben adhatjuk át. Kezdjük a 220i Coupé jelölésű alapmodell sarokszámaival: 184 LE, 300 Nm, 7,5 másodperces sprintidő, 236 km/órás végsebesség és akár 6,3 literes fogyasztás. A szintén négyhengeres 220d jelenti az egyetlen öngyulladós opciót: 190 lóerőt és 400 Nm-t ad a kétliteres dízel, 237 km/órás csúcssebessége mellett 6,9 másodperces gyorsulási értékkel büszkélkedhet, fogyasztása pedig – részben a 48 V-os enyhe hibrid rendszer miatt – 4,7 liter.

Visszafogott maradt az új 2-es hűtőrácsa

A hátsókerékhajtású 20-asok mellé jövő nyáron érkezik az új, 230i jelölésű, 245 lovas kétliteres benzines. A csúcsot jelentő M240i-be már háromliteres motor és xDrive összkerékhajtás kerül. A sorhatos teljesítményből 374 lóerőt, forgatónyomatékból 500 Nm-t ad. Végsebességét 250 km/órában limitálják, a 0-ról 100-ra gyorsulás pedig 4,3 másodpercig tart.

Az igazán klasszikus vezetési élményre vágyók sajnálatára a manuális sebességváltó kikerült a gyártási programból. Marad a rajtautomatikás és ’Sprint’ funkcióval felvértezett nyolcfokozatú Steptroninc (sport) automata váltó.

Nem minden szögből látványos a sárvédők szélessége

A karosszéria-szélesítésekből már lehet sejteni, hogy a nyomtáv elöl-hátul egyaránt megnőtt. A torziós merevséget 12 százalékkal sikerült javítani, a 4-es sorozatból átemelt futóműalkatrészeket pedig a sportos vezethetőség érdekében hangolták a 2-eshez.

Az első rugóstag kettős ágyazású lengőkarra támaszkodik, hátul ötkaros felfüggesztést alkalmaztak. Alapfelszereltség a rugóút-szinkronizált lengéscsillapítás, opcionális tétel a változó áttételű kormányművel kiegészített M sport, vagy akár az adaptív M futómű. A hathengeres verzióhoz alapáron adják az M sport fékrendszert, illetve az M-es differenciálművet is.

Napjaink talán a legklasszikusabb megjelenésű BMW-je

A felnik mérete 17-től 20 hüvelykig terjed; az M Sport csomagos és az M240i kivitelű járművekre elöl és hátul eltérő méretezésű abroncsokat szerelnek. Az autó egyébként 4537 mm hosszú, 1838 mm széles, illetve 1390 mm magas, a tengelytáv 51 mm-es növekedés után 2741 mm. Az enyhe hossznövekedés ellenére – a csökkenő magasság miatt – szűkebb lett az utastér és enyhén összement a csomagtartó is.

Természetesen modern járműkapcsolati megoldásokkal, digitális szolgáltatások széles tárházával, továbbá intelligens vezetést támogató rendszerekkel jelentkezik be az új 2-es Coupé. Közülük a modellben eddig nem kapható HUD és a Drive Recorder funkció mellett a megállás után magától újrainduló aktív tempomat érdemel említést.

A belseje természetesen modern, néhányan megjegyzik majd a kézi váltó hiányát

A 2-es Coupé Mexikóban készül. Az első időszak csúcsmodellje, vagyis az 1750 kg-os M240i xDrive Coupé 2022 elején lép piacra. Kabrió és ’igazi’ M2 érkezésére is számíthatunk, a különlegesebb kivitelekre legalább egy évet kell még várnunk.