Eljött az idő: az Aston Martin végre bemutatta a sorozatgyártású Valhallát, amely bár sokat változott az első tanulmány óta, így is igazán lenyűgözőre sikerült. Az angolok még 2019 augusztusában mutatták meg először a Valkyrie formai megoldásait követő középmotoros szuperautót, amely az első prototípusokhoz képest nem csak külcsín, hanem a belbecs tekintetében is sokat változott – noha hivatalosan sosem jelentették be, hogy mi rejtőzött a lemezek alatt korábban.

Az összkép ugyan nagyon hasonló, de jól megnézzük a most bemutatott Valhallát, jól látható, hogy szinte teljesen átrajzolták a mérnökök az autót. A formanyelv maradt ugyanaz, de szinte nem maradt érintetlen részlet az autón. Mindenesetre panaszunk nem lehet, mert a középmotoros szuperautó teljes mértékben megőrizte az Aston Martinok jellegzetes vonásait, ezzel vegyítve az extrém sportosságot az úrias eleganciával.

Szinte minden ponton megváltozott, de az összkép nagyon hasonló

Az utastérről ugyan egyelőre nem osztottak meg fotót a gyáriak, de a sajtóanyag szerint az elképesztő képességek mellett képes lesz luxusautós tulajdonságokat felmutatni az autó. A hangulat biztosan igazán sportos lesz, ugyanakkor kétzónás klímát, mindenféle kapcsolódási formára képes multimédiás rendszer és modern vezetéstámogató rendszerek is helyet kapnak az újdonságban, miközben a helykínálatra is igyekeztek nagyon odafigyelni az angolok.

Noha korábban arról szóltak a hírek, hogy egy új V6-os erőforrás kerül a négykerekűbe hibrid rendszerrel megtámogatva, végül az AMG-től érkező négyliteres V8-ast építették be, két villanymotorral megtámogatva. Míg előbbi 7200-as fordulaton egészen elképesztő, 750 lóerős teljesítményt tud a hátsó kerekek felé továbbítani, addig a két villanymotor további 204 tagú ménest képes hozzáadni az összteljesítményhez, ezzel elérve a 950 lóerőt.

Tele lenyűgöző részletekkel - galéria

A Valhalla természetesen kizárólag elektromos üzemben is képes lesz közlekedni maximum 130 km/h-ig, ám ilyenkor csak az első kerekeit hajtja a Valhalla – egyéb üzemmódokban akár a teljes 950 lóerőt hátra tudja irányítani az autó. Arról egyelőre nincs hír, hogy mekkora akkumulátort építettek be a gyáriak, de azt már tudjuk, hogy az elektromos hatótáv 15 km, és az egyedileg ehhez az autóhoz tervezett nyolcfokozatú automata váltóban hátrameneti fokozat nem kapott helyet – erre a villanymotorokat használja az autó.

A maximális nyomaték 1000 Nm, a 0-100-as sprint 2,5 másodperc, a végsebesség pedig 330 km/h. Utóbbi talán nem tűnik soknak, de az angolok nem is ezt tartották a legfontosabbnak a tervezéskor. A Valhalla a gyáriak szerint kevesebb, mint 6 perc 30 másodperc alatt képes lehet majd teljesíteni egy kört a legendás Nürburgring-Nordschleifén – ezzel pedig több mint 8 másodperccel múlná felül a jelenlegi rekordtartót.

Egyelőre úgy tűnik, nem egy limitált modellel van dolgunk

A kiemelkedő teljesítmény mellé 1,55 tonna alatti súly társul, és akkor a 240 km/h-nál termelődő 600 kilogrammos leszorítóerőről már nem is beszélve – utóbbi a rengeteg szélcsatornás fejlesztésnek és az aktív aerodinamikai elemeknek köszönhető. A versenypályás képességekhez a Froma-1-es autókhoz hasonlatos első felfüggesztések és az adaptív futómű nyújt további támogatást. A mindennapi használhatóság érdekében azért meg tudja emelni az orrát az autó, hogy ne legyen gondunk a fekvőrendőröknél.

Arról, hogy az első példányok mikor juthatnak el a vásárlókhoz, és pontosan mennyibe fognak kerülni, egyelőre nincs hír, ahogyan arról sem, hogy végül limitálják-e a darabszámot. Természetesen amint minden részletre fény derül majd, mi is újra érkezünk majd egy beszámolóval.