A BMW nemrég mutatta be a Mercedes-Benz CLA közvetlen ellenfelének szánt 2-es Gran Coupét, amely sokak bánatára – bár ez már az 1-esre is igaz volt – alapból elsőkerékhajtást kapott, tehát az 1-essel közösködik alapjait tekintve, nem a 2-es Coupé és Cabrio változataival. Mindenesetre az izgalmasabb megjelenéssel csábítgató négyajtós immár hazánkban is rendelhető, mi pedig megnéztük, hogy mennyiért is lehet a miénk.
Egyelőre csupán három verzióban érhető el az újdonság, akárcsak az 1-es: a 218i egy 1,5 literes, háromhengeres motorból hoz ki 140 lóerőt, és alapáron kézi váltóval, felárért pedig hétsebességes, duplakuplungos automatával lehet a miénk. A másik hétköznapi kivitel a 220d, amelynek kétliteres dízelmotorja 190 lóerővel kecsegtet, és már alapáron jár hozzá a nyolcfokozatú automata váltó. A harmadik lehetőség pedig az M performance kivitel, méghozzá az M235i xDrive képében, amely már 306 lóerőt kínál egy kétliteres benzinmotor segítségével – az automata pedig természetesen alapáras.
Az új 1-es alapjaira épül - galéria
A legolcsóbb kivitel természetesen a manuális váltós 218i Gran Coupé, amely legolcsóbban 8,98 millióért vihető haza, az automata váltó felára pedig 642 ezer forint. A dízel ehhez képest – már alapáron automatával, ráadásul nem a hetes duplakuplungossal, hanem a jól ismert és szeretett, bolygóműves nyolcfokozatúval – 11,6 millió forint. Az M235i már teljesen más szintet képvisel a maga 17,2 milliós alapárával, persze ezért az összegért már az összes M kiegészítő jár, beleértve az optikai csomagot, fejlettebb fékeket, futóművet és minden egyebet – és akkor az összkerékhajtásról még nem is beszéltünk.
Az alapárak persze csak tájékoztató jellegűek, hiszen szinte lehetetlen, hogy ne pakoljunk rá az autóra még több százezer forintnyi extrát – noha az alapfelszereltségben a legfontosabbak azért benne vannak. A 218i esetében az automata váltó 640 ezres felárát is beleszámítva – legalábbis szerintünk – nagyjából 1,8 milliót kell még beikszelgetnünk, hogy egy BMW-hez méltó konfigurációt kaphassunk. Azért kiemelnénk, hogy még ekkor sem estünk túlzásba: 17 colos kerekek, metálfény, automata klíma, parkolóradarok, ülésfűtés, adaptív tempomat, adaptív LED-es fényszórók és még néhány extra kerül így az autóba, ami összesen 11,4 milliót kóstál.
Sokba kerül, hogy ilyen környezet fogadjon minket - galéria
A dízel változatra körülbelül ugyanennyit kell költenünk, ám az M235i esetében a magasabb alapfelszereltség okán valamivel kevesebb extrára kell költenünk, és akkor még nem is beszéltünk az alapból járó plusz felszereltségekről, mint például a teljes körű M csomag. Persze a végeredmény így is több mint 18,5 millió forint, ami főleg annak tudatában lehet ijesztő, hogy körülbelül 10 %-kal nagyobb összegért már az M2 Competition is a miénk lehet, és mondanunk sem kell, a 410 lóerős, háromliteres, hathengeres erőforrás már önmagában megéri ezt a differenciát. De ha lemondunk az automata váltóról, amit sokan örömmel tesznek meg, akkor már 19 millió alatt beülhetünk az M2-be.
Minden extrát beikszelve egyébként bőven az M2 árszintjére hozhatjuk az M235i Gran Coupét, ami elsőre kissé irracionálisnak tűnhet, főleg annak fényében, hogy mindkét autó a vezetés szerelmeseit szólítja meg, és bár az újdonság modernebb technológiákat és utasteret vonultat fel, és praktikusabban is használható, azt gondoljuk, hogy nem kérdés, melyiket vinnénk haza inkább. A 2-es Gran Coupé kínálata hamarosan tovább fog bővülni új hajtásláncokkal, de addig is a részletekért érdemes ellátogatni a BMW weboldalára, hiszen a konfigurátorban mindent megtalálunk, és teljes mértékben személyre szabhatjuk az autót – a modell bemutatójáért pedig ide kattintsanak.

