Keményvonalas sportautó lesz a Ferrari 812 Superfast legújabb, limitált kiadása. De hát milyen is lehetne, hiszen már a négy éve megjelent ’alapmodell’ is az olaszok legerősebb szívómotorosaként debütált. A különleges verzió pontos neve a hivatalos bemutatón, azaz május 5-én érkezik, de már nyilvánosak az első hivatalos képek.
A hajtáslánc központi eleme természetesen a szívó V12-es. Az aktuális verziónál 830 lóerőig jutottak a mérnökök, ezzel máris a valaha gyártott legerősebb utcai motorrá lépett elő – mármint a Ferrari berkein belül. A motor ráadásul akár 9500-as percenkénti fordulatra is képes, amivel szintén rekorder a rendszámos Ferrarik történetében.
Egészen speciális megoldású a hátsó szélvédő
A megnövelt teljesítmény többek között az átdolgozott szelepvezérlésnek és az új, szögletes végződésű kipufogórendszernek köszönhető. Emellett persze a futómű is igyekszik lépést tartani az erőforrással. Részletes specifikáció nélkül egyelőre annyit közölt a cég, hogy mind a négy kerék független felfüggesztést kap, amivel az eddiginél is mozgékonyabb, illetve precízebb lesz az autó viselkedése. Már a 7.0-s verziónál tart a Slide Slip Control, természetesen a legfrissebb járműdinamikai rendszer kerül a 812 Limitedbe.
A karosszériát a leszorítóerő megnövelése érdekében tervezték át. Új első légbeömlőkkel, hatalmas diffúzorral és szabadalmaztatott megoldással készített hátsó szélvédővel terelgetik a megfelelő irányba a levegőt. A szénszálas anyagok széleskörű használatával könnyebbé is vált az autó, de a pontos számokkal még adós a Ferrari.
Négyszögletes végződésű kipufogrendszere is hozzátesz a teljesítményhez
A motorháztetőn keresztben húzódó szénszálas elem, illetve a hátsó ablakot helyettesítő alumínium szélvédő az autó arányaira is hatással volt. Optikailag rövidebbnek tűnik a motorháztető, az egész autó szélesebbnek hat, a hátsó rész fémburkolata pedig valamivel tömzsibbnek, összességében kompaktabbnak láttatja a 812-t.
Nagyrészt a 812 Superfast belső hangulata várja az utasokat. A tömegcsökkentés jegyében némileg átdolgozott ajtópanelekkel, illetve a Romában megismert H-kulisszás sebességváltókarral találkozhatunk a limitált példányszámú kivitelben. A 812 premierje tehát 2021.05.05-én esedékes – mi feltétlen visszatérünk az autóra.