Túlzás nélkül állítottuk az iX3-ról szóló cikkünkben, hogy a BMW rohamtempóban fejleszti elektromos modelljeit. Alig néhány nap telt el a tesztautó leadása óta, máris hírt adhatunk a típust érintő frissítésről. Nem szokványos fordulatszámon pörögnek az események – lássuk, milyen módosításokra számíthatunk.
Karakteresebb megjelenést biztosítanak a 10 mm-rel keskenyebb fényszórók és a nagyobb, vese alakú hűtőrács is. Ezentúl szériában adják az M Sport csomagot, amelynek részeként a légellenállást hatékonyan csökkentő keréktárcsák mérete 19 vagy 20 hüvelyk lehet. Az alapból járó adaptív LED-es technológiájú fényszórókról eleve nem a pislákoló gyertyaláng jut az eszünkbe, de némi extra pénz fejében még kiválóbb Laserlight kivitelű fotonágyúkra cserélhetők.
Inkább csak érezni a külső változásokat
A beltérben is láthatunk növekedést – no persze nem a helykínálat, hanem a középső kijelző vált nagyobbá, mérete immár 12,3 col. Csupa új alkatrész sorakozik a középkonzolon: lecserélték a váltókart, a BMW Controllert, a Driving Experience Control kezelőszerveit és még a Start/Stop gombot is.
Minden iX3-hoz jár a Sensatec perforált kárpitozású sportülés és a sötéten fénylő Aluminium Rhombicle dekorcsíkok. Az i Blue stílusjegyeket megtaláljuk az előválasztó karon, a motorleállító gombon és a kormánykeréken egyaránt.
Nagyobb kijelző és frissített kapcsolók kerültek az utastérbe
A hajtáslánc ezúttal nem változott, de mint tudjuk, a 80 kWh bruttó kapacitású akkumulátorból, illetve a 286 LE / 400 Nm sarokszámokkal rendelkező villanymotorból álló rendszer igazán potens és hatékony – még a vetélytársakhoz képest is. Az összkerékhajtásra tovább kell várni, az iX3 egyelőre hátsókerekes kivitelben kapható. Azt viszont ezúttal is büszkén hirdetik a gyáriak, hogy a szinkronmotorok gyártásához nincs szükség ritkaföldfémekre.
A modell természetesen segédrendszerekkel is jól áll: kormányzó- és sávtartó asszisztens, automata Stop&Go funkciós, útvonalfigyelős aktív tempomat és parkolóasszisztens dolgozik a sofőr keze alá. Rajtuk kívül felhő alapú navigációs rendszer, Intelligent Personal Assistant, CarPlay, távoli szoftverfrissítési lehetőség és még számos BMW Connected szolgáltatás könnyíti meg a mindennapokat.
Hatékony, viszonylag fenntartható és elég erős a BMW ötödik generációs elektromos hajtáslánca
Továbbra is kétféle felszereltségi csomag közül lehet választani. A gazdagabb kivitel (Impressive) akusztikus üvegezéssel, nagyobb felnikkel, HUD-vel, Harman Kardon rendszerrel és a Hans Zimmer-féle IconicSounds Electric portfólióval nyújt többet az Inspiring szint nem épp szegényes szolgáltatásainál.
Az új iX3 a Müncheni Autókiállításon mutatkozik be, a gyártási helyszín piactól függetlenül Senjang lesz.