A koronavírus ellenére is jó évet zárt a Toyota Magyarországon, ami pedig a japánok számára talán még nagyobb öröm: a Volkswagennel folytatott globális versenyfutásban is sikerült élre állniuk. És bár az értékesítési volumen az autóipar egyik legfontosabb mérőszáma, érdemes megemlíteni egy másik rangsort is – amit történetesen ugyancsak a Toyota vezet.
A Google kereséseket vizsgálta meg és elemezte a Compare the Market nevű szervezet. A 158 országból származó adatok összesítése után megállapították, hogy 2020-ban az autómárkák közül a Toyotára indították a legtöbb keresést. A tavalyi évben egyébként összesen 88 millió keresést regisztráltak az adattudósok.
Magyarországon nem történt trónfosztás: továbbra is a BMW a keresőóriás sztárja
Kisebb érdekesség, hogy tavalyelőtt – koronavírus ide, bezártság oda – még a 2020-ban tapasztaltaknál is nagyobb számban keresték az autómárkákat az emberek; és a 2019-es lista élén még a BMW állt. De vissza a Toyotához és a 2020-as évhez.
A japán márka 55 országban volt a legkeresettebb, ezzel gyakorlatilag megduplázták a 2019-es eredményüket. De ez a teljesítmény önmagában nem lett volna elég a kiváló szerepléshez: a BMW tavalyelőtt még 118 országban vitte a prímet, ez a mutató egészen 34-re esett vissza.
Yaris GR, SUV-k, hibridek, Supra: szinte mindenki találhat magának célpontot a Toyotánál
Amennyiben hosszabb időtávon vizsgálódunk, egyelőre még a BMW fölényét láthatjuk: hároméves periódusban a bajorok 38,3 százalékos arányban vezetik a keresési listákat, míg a japánok 31,3 százalékon állnak.
A tanulmány kitért arra is, hogy a Mercedes-Benz stabilan tartja a bronzérmes pozíciót, míg a negyedik Kia és az ötödik Ford jelentős javulás után találták magukat az élboly mögött.
Legyinthetnénk a tanulmányra, hogy a keresési eredmények vizsgálata csak játék a számokkal, az igazi vevők nem monitoron nézegetik, hanem szalonban veszik az autókat. Mégis érdekes áttekinteni az országonként legnépszerűbbnek bizonyuló gyártókat, amire a Compare the Market oldalát megnyitva nyílik lehetőségük.