A Seat Tarraco már megjelenésétől kezdve titkos tippnek számít a (viszonylag) megfizethető, családbarát szabadidőmodellek piacán, hiszen az újdonság tetszetős megjelenéssel, modern műszaki tartalommal és extrákkal, ráadásul tágas, akár hétüléses utastérrel büszkélkedhet. A Tarraco, amiről bővebben korábbi tesztünkből, ide kattintva olvashatnak, a Volkswagen csoporton belül a VW Tiguan Allspace és a Skoda Kodiaq közeli rokonának tekinthető, ám azokat szélesebb motorpalettájával beelőzi.

A hét ülés lehetőségének köszönhetően a modell a nagycsaládosoknak járó 2,5 millió forintos vissza nem térítendő állami támogatásra is jogosult, így hazánkban különösképp érdekes a Seat legnagyobb négykerekűje. És most még érdekesebb lett a Tarraco: a családban szintén unikumnak számító 245 lóerős kétliteres benzines mellett a Seat egy konnektorról is tölthető, konnektoros hibrid hajtásláncot is elérhetővé tett a méretes SUV-hoz, amivel párhuzamosan a sportos FR felszereltség is debütált – a habot a tortán egy új multimédiás rendszer megjelenése jelenti.

245 lóerős rendszerteljesítménnyel és sportos FR felszereltséggel debütált a konnektoros hibrid Seat Tarraco PHEV – galéria

Az újdonság becsületes neve Seat Tarraco FR PHEV, amiből az FR a Seattól megszokott módon egy sportos (kiegészítőkkel ellátott) felszereltségi szintre, a PHEV pedig a konnektorról is tölthető hibrid hajtásra utal. A Seat bejelentette, hogy 2021-ig hat új elektromos vagy konnektoros hibrid modellt fog piacra dobni és az új Tarraco PHEV is ennek a stratégiának a fontos eleme. A PHEV hajtáslánc lelkét egy 1,4 literes, négyhengeres, turbós TSI benzines erőforrás és egy villanymotor képezi – előbbi 150, utóbbi pedig 115 lóerőt képes leadni.

A maximális rendszerteljesítmény 245 lóerő, a csúcs forgatónyomaték 400 Nm, a lítium-ionos akkumulátor kapacitása pedig 13 kWh, amivel a gyári adatok szerint akár 50 km-t képes tisztán elektromos üzemmódban megtenni az autó – ez egyben azt is jelenti, hogy a Tarraco PHEV hazánkban alkalmas lesz a zöld rendszám viselésére. Összkerékhajtásról nincs szó, vagyis az erő kizárólag az első kerekeken keresztül kerül át az útra. A 0-100 km/h-s gyorsulás 7,4 másodperc, a végsebesség 217 km/h, a WLTP ciklus szerinti széndioxid-kibocsátás pedig 50 g/km alatt marad.

Az utastérben sportos hangulat uralkodik, bár a hibridhez jobban passzolna az otthonos, nyugodt miliő... – galéria

Az izmos konnektoros hibrid hajtáslánc a gazdag Excellence és a sportos FR felszereltségi szinten is elérhető. Utóbbihoz nagyjából félmilliós pluszért egyebek mellett kerékjárat-szélesítések, tető-légterelő, sportos hűtőrács, 19 (opcionálisan 20) colos kerekek, míg belül sportülések, sportkormány és alupedálok tartoznak. A kínálatban megjelent egy új szürke szín, belül pedig a Tarraco FR PHEV megkapta a márka vadonatúj MIB 3 nevű központi rendszerét, aminek lelke egy 9,2 colos érintőképernyő (eddig 8 colos volt a legnagyobb elérhető érintőkijelző a Tarracóban).

A zöld rendszámos konnektoros hibrid alapára 15,43 millió forint, ami olyan tekintetben meglehetősen versenyképes ajánlat, hogy a 245 lóerős kétliteres benzines turbómotor csak kb. 200 ezer forinttal kedvezőbb vétel, ugyanakkor számos kedvezmény segíti a konnektoros modell dolgát. Ezért a pénzért pedig egészen gazdag felszereltséget kapunk, amit az is jelez, hogy rengeteg extrával megtömve a típust is legfeljebb kb. 18 millióig mehetünk fel, amit rögtön enyhít a gyárilag meghirdetett 1,1 milliós kedvezmény.