Alighogy bemutatkozott az Alfa Romeo régóta várt újdonsága, a Tonale, a rajongók – és persze az újságírók – máris egy esetleges Quadrifoglio után áhítoznak. Természetesen tudják ezt a gyáriak is, és újságírói kérdésre már most elárulta a márka vezetője, Jean-Phillippe Imparato, hogy dolgoznak a sportváltozaton, amelynek megjelenése azonban még nincs kőbe vésve.

Ennek pedig egyszerű oka van: az Alfa Romeo a maximumra törekszik, és ha nem sikerült olyan változatot létrehozni, amely minden szempontból megfelelő teljesítményt nyújt – és ebbe sajnos nem csak az erő és a menettulajdonságok tartoznak bele, hanem a károsanyag-kibocsátás is –, akkor bizony könnyen lehet, hogy nem lesz semmi a Tonale Quadrifoglioból.

Alapból elég dinamikus a Tonale, de a Quadrifoglio még agresszívabb lehet

A vezetővel párhuzamosan a gyáriak globális termékmenedzsere, Daniel Tiago Guzzafame is beszélt a témáról, de ő a Quadriflgio mellett az elektromos verziót is megemlítette, mint valós lehetőséget – ám azzal kapcsolatban is a vásárlói igényekre és a képességekre hivatkozva állította, hogy még nem dőlt el a sorsa. Sőt, az úriember a Quadrifoglio kapcsán azt is elmondta, hogy többféle alternatívát is vizsgálnak, köztük a normál benzines és az elektrifikált hajtáslánc-változatokat is.

Utóbbira egyébként nagyobb esélyt látunk, hiszen az Alfa Romeo 2027-től tisztán elektromos márkává válik – noha megeshet, hogy ezt egy utolsó nagy dobásként benzinesként dobnák piacra. Mindenesetre teljesítmény tekintetében 350-400 lóerővel számolhatunk, amellyel egyfajta köztes helyet foglalhatna el a Tonale a prémium ellenlábasok kínálatát tekintve – a BMW X2 M35i-nél a Mercedes-AMG GLA 35-nél erősebb lehet, de az Audi RS Q3-nál és a GLA 45-nél valamivel gyengébb. Mindenesetre reméljük, hogy zöld utat kap a sportváltozat, bár valószínűleg legjobb esetben is éveket kell várnunk a bemutatkozására.