Ki mondta, hogy a luxusautók gyártói nem környezettudatosak? A Bentley például a tavaly nyáron frissített Bentayga konnektoros hibrid változatával jelentkezett be. Nem kívánunk filozófiai fejtegetésekbe merülni a gyártó motivációját illetően, de tény: ez az első lépés azon az úton, aminek végén a crewe-iak kínálatában csak konnektoros hibridek és elektromos autók maradnak.

2026-ra kívánják elérni ezen mérföldkövet, és akár még idén bemutathatják a Flying Spur PHEV-esített változatát. De térjünk vissza a Bentayga Hybridhez, aminek ősbemutatója szinte pontosan egy éve történt – ezúttal a ráncfelvarrás hozta módosítások okán szólhatunk róla.

A hibrid verziót is utolérte a frissítés

Átalakították az elejét, többek között nagyobb hűtőrácsot és mátrixos technológiájú LED-fényszórókat is kapott. A Continental GT-t idéző ellipszis alakú hátsó lámpák mellett némileg odébb vándorolt a hátsó rendszámtábla is.

Az utastér legfeltűnőbb változása a középkonzolon érhető tetten. A sűrű gomberdőt egy tisztásra cserélték, vagyis a funkciók többségének kezelését az érintőképernyőre bízták. A kijelző 10,9 hüvelykes, és természetesen képes a vezeték nélküli telefontükrözésre.

Kevesebb fizikai gomb, több képernyő-böködés

Az utasok telefonjaikat vezeték nélkül vagy USB-C porton keresztül tölthetik, de valójában még telefonra sincs szükség a My Bentley alkalmazás működtetéséhez: a britek beépített SIM-kártyával biztosítják az állandó online elérhetőséget.

Nem változott a hibrid verzió hajtáslánca: továbbra is a Bentley történetének legapróbb, mindössze 3-literes V6-os (nem mellesleg 340 lóerős) benzinese alkotja az egyik felét, amihez 128 lóerős villanymotor társul. A rendszerteljesítmény 450 LE, a kombinált forgatónyomaték értéke 700 Nm.

A kis motor ellenére azért haladni is képes

A két és fél tonnát is meghaladó száraz tömeg mellett szinte meglepő, hogy a 17,6 kWh-s akkumulátorból majdnem 40 km-es WLTP szerinti elektromos hatótávolságot hozott ki a Bentley. A gyártó felmérése alapján az elmúlt egy évben értékesített Bentayga Hybridek döntő többségével szinte naponta közlekednek, de a tulajdonosok fele legfeljebb 50 km-t tesz meg egyszerre az autójával. Ebből pedig azt a következtetést vonhatjuk le, hogy az utazások többségét kizárólag elektromos módban tehetik meg.

Ehhez persze szorgalmasan töltögetni kell az autót. 7,2 kW-os töltési sebességgel számolva 150 percig tart a művelet, amit a regeneratív fékezéssel, illetve a navigációs adatok alapján optimalizált üzemmód-választással képes elodázni a Bentayga.

Jelenleg zöld rendszámra jogosult

Bár a menetteljesítményekre nem tért ki a gyári közlemény, jó eséllyel az előző verzió 5,2 másodperces 100-as sprintjét, illetve 250 km/órás (limitált) végsebességét tudja az új változat is. Egy jó tanács azoknak, akik délután már a budapesti Bentley szalonba rohannának az autóért: sok tízmillió forinttal és azzal a tudattal keressék fel a kereskedést, hogy nyár előtt nem vehetik át a konnektoros luxus-SUV-jukat.