Van szerencsénk bemutatni Önöknek a (minden bizonnyal) valaha épített legdrágább új autót. A goodwoodiak a régi hagyományok felelevenítéseként újraindították a karosszériaépítő üzemüket. A műhely első műve a Rolls-Royce Boat Tail. A típusnevet már használták az 1920-as évek végén és a harmincas évek elején – egy kifejezetten ritka modellt hívtak így.

A 28 millió dolláros (a 8 milliárd forinton ezer darab csúcsfelszereltségű Suzuki S-Crosst lehet venni) szellemi utód frissebb kapcsolódási ponttal is bír: az egyetlen példányban elkészített, 2017-ben, Villa d’Este-ben bemutatott Sweptail kupéval ápol rokoni szálakat. Négy évvel ezelőtt még annak 12,8 millió dolláros (bő 3 és fél milliárd forint) ára is elég volt a ’világ legdrágább új autója’ címhez.

Luxusjachtok és a XX. század elején alkalmazott fa felépítmények is ihlethették a hátsó részt

Összesen három darab készült a Boat Tailből, természetesen mindegyiket a megrendelők egyedi igényei alapján gyártották le. Képeinken az első példány szerepel, és a történetéhez kapcsolódik, hogy tulajdonosának egy eredeti (1932-es) Boat Tailje is van – természetesen restaurált állapotban.

A Boat Tail a legújabb Phantom alumínium módosított vázára épült. A karosszéria hosszúsága 580 cm, és minden egyes eleme vadiúj darab. A kézzel formázott alumínium panelek mellett egyedi, szupervékony LED-es fényszórók és még azoknál is csíkszerűbb hátsó lámpák kerültek az autóra.

Pillangóként bontogatja szárnyait

Egy picit időzzünk el a hátsó fertálynál. A pillangószárnyként felnyíló fedeleket nyílt pórusú Caleidolegno faburkolat takarja, alatta pedig a leginkább kastélyokban használt Christofle-féle evőeszközök és a hozzájuk passzoló étkészlet bújik meg. Két karbonszálas kempingszéket és egy felhajtható napernyőt is találunk a fakkokban.

A fedélzeten két hűtő biztosítja a pikniken felszolgált ételek és italok optimális hőmérsékletét. A teljes berendezést a felszerelhető tetőn kívül egy ideiglenes huzattal is védeni lehet az időjárás viszontagságai elől. A praktikus ötletet minden bizonnyal az örökké esővel fenyegető szülőhely adta.

Természetesen a kristálypoharak sem maradhatnak ki a készletből

És hogy mi lapul a motorháztető alatt? A klasszikus 6,75 literes, dupla turbós V12-es. A százra gyorsulás ideje és a végsebesség nem érdekelte a vevőt, ezért ezeket a Rolls Royce sem közölte. Annál fontosabb volt a megrendelő számára a svájci Bovey által gyártott két karóra, amelyek tökéletesen illeszkednek a műszerfalba.