A Land Rover Range Rover sorozatának zászlóshajója – azaz a Range Rover – nemrég újult meg teljesen, ezúttal pedig a „másodikon” volt a sor. A Range Rover Sport immár harmadik generációjába lépett, és folytatja a modellcsalád hagyományait: a forradalmi megújulás helyett lépésről lépésre lesz egyre modernebb, méghozzá minden téren. A legújabb kivitelről pedig nem túlzás azt állítani, hogy igen nagy lépést tett.
A külcsín természetesen ismerős lehet, de már első ránézésre érezhető, hogy valami újjal, valami sokkal modernebbel van dolgunk. Mindezt a nagyobb testvért követve még letisztultabb formák, élesebbre húzott első fényszórók és megújult hátsó világítótestek teszik egyértelművé. A Sport kivitel természetesen dinamikusabb hatást kelt, mint a luxusra hangolt nagytesó, és ennek megfelelően magasabbra húzott övvonal, vékonyabb hűtőrács és dinamikusabb lökhárítók teszik egyedivé. A letisztult vonások a magas kategóriájában jónak mondható, 0,29-es légellenállási együtthatót tettek lehetővé.
A Sport verzió is hátul hozott leginkább újdonságot - galéria
Az utastérben is a nagytestvér adja az alapot, hiszen a táblagépszerű, de a középkonzolra gyönyörűen integrált, 13,1 colos, ívelt érintőképernyő és a klímakonzol párosa szinte egy az egyben került át, ugyanakkor a középkonzolt és a középső konzolt szinte összeolvasztva az összkép sportosabb lett, amit a háromküllős kormánykerék is megerősít. Természetesen a lehető legfinomabb anyagokat vonultatja fel a Range Rover Sport, és modern megoldásokból sincs hiány: mindenféle mobilos kapcsolódást ismert a multimédia, és a méretes digitális műszeregység mellett egy nagy felületre vetítő head-up kijelzőt is van.
A luxust az elődhöz képest tovább növekedett hátsó tér, a 22 irányban elektromosan mozgatható, fűthető és szellőztethető, memóriás első ülések – amelyek kényelmét masszázsfunkció, valamint oldaltámaszos fejtámlák teszik teljessé – a 29 hangszóróból és egy mélynyomóból 1430 W-os teljesítményt kicsikaró Meridian hangrendszer, az aktív zajcsillapítás vagy éppen a minden káros és kellemetlen dolgot kiszűrő nanoe X szűrőrendszer tudja fokozni.
Ilyen egyedi keréktárcsák is elérhetők - galéria
Az új Range Rover Sport menetdinamikai képességeit és kifinomult viselkedését a legújabb biztonság-centrikus fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) támogatják. A modell összes kivitele rendelkezik vészfékező rendszerrel, 3D panoráma kamerával, első és hátsó parkolóradarokkal, gázlómélység-érzékelővel, talajnézeti kameraképpel, valamint kis sebességű manőverező világítással, továbbá sebességtartó automatikával, vezető éberség-felügyeleti rendszerrel, sávtartó asszisztenssel és jelzőtábla-felismeréssel. Röviden és tömören tehát gyakorlatilag az összes modern rendszer elérhető az újdonsághoz.
A Range Rover Sport hajtáslánc-kínálata igen gazdag, hiszen két benzines (amelyből az egyik lágy hibrid), két konnektoros hibrid és két dízelmotort is magába foglal. A háromliteres, hathengeres dízel egység D300 és D350 változatokban érhető el, 300 és 350 lóerővel, valamint 650 és 700 Nm-es csúcsnyomatékkal. Előbbi 6,6, utóbbi pedig 5,9 másodperc alatt gyorsítja 0-ról 100-ra a méretes autót. A konnektoros hibrideket P440e és P510e jelöléssel érhetjük el, és nem meglepő módon 440 és 510 lóerős összteljesítményre képesek 620 és 700 Nm-es csúcsnyomaték mellett, 5,8 és 5,4 másodperces 0-100-as sprinttel.
Luxus és modernitás vonzó találkozása - galéria
Utóbbiakban egyébként egy hathengeres benzines, egy elektromotor és egy hatalmas, 38,2 kWh-s akku kapott helyet, ami papíron 113, valós körülmények között pedig 88 kilométeres hatótávot ígér. Benzines fronton a lágy hibrid P400 és az elektromos rendszertől mentes P530 áll helyt. Míg előbbi egy háromliteres, hathengeres egységből szuszakol ki 400 lóerőt és 550 Nm-t, amivel 5,7 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet, addig utóbbiban a BMW-től érkező, 530 lóerőt és 750 Nm-t kínáló 4,4 literes V8-as ketyeg, 4,5 másodperc alatt letudva a 0-100-as kihívást.
Az új Range Rover Sport minden kivitelét nyolcfokozatú ZF automata sebességváltóval, valamint intelligens összkerékhajtással szerelték fel. Utóbbi a legújabb generációs innovatív hajtástechnológiákkal társítva nyújt rendkívül sokoldalú, kiemelkedően dinamikus menet- és terepképességeket. A Range Rover Sport a Land Rover teljes kínálatából eslőként kapta meg az adaptív off-road sebességtartó automatikát, amely az All-Terrain Progress Control rendszer továbbfejlesztett változataként lehetővé teszi a vezető számára, hogy a sebességet, illetve a komfortszintet (négy fokozatban) beállítva haladjon kemény terepen.
Van dedikált klímakonzol - köszönet érte!
A Terrain Response 2 rendszer automatikusan felismeri a talaj, illetve a terep minőségét, és úgy módosítja a futómű beállításait, hogy az a lehető legjobban tudjon megbirkózni az adott helyzettel. A módosításokról a Pivi Pro érintőképernyőn keresztül tájékoztatja a vezetőt. A technológia a futóműrendszerekkel együttműködve a lehető leghatékonyabban biztosítja az előrejutást terepen. A Range Rover Sport által használt MLA-Flex platform jóval nagyobb merevséget biztosít, míg az új generációs dinamikus légrugózás először alkalmaz szabályozható kamratérfogatú légrugókat.
Van friss oldaldőlést-szabályozó rendszer, alapfelszereltség az adaptív légrugózás és elérhető négykerék-kormányzás is, amely 7,3 fokkal tudja elfordítani a hátsó kerekeket. A pontos hazai árakról még nincs információ, de tekintettel arra, hogy a Range Rover 50 millió forinttól indul, míg a Velar 28 millió felett startol, a Sport kivitel olcsó biztosan nem lesz. Ellenben tisztán elektromos verzió várható belőle.