A Range Rover státusza mindig is különleges volt: valódi luxust és valódi terepképességeket kínált hűvös angol eleganciával ötvözve, a jól megszokott formában. A Range Rover modellcsalád az idők során ráadásul már négytagúra bővült, de a csúcsot még mindig a klasszikus Range Rover képviseli, amely most új generációba lépett, és bizton állíthatjuk, hogy formai evolúciójával és technológiai forradalmával nem fog csalódást okozni.

Ahogyan azt várhattuk, a formák ezúttal is evolúciós változáson mentek keresztül, de ez nem jelenti azt, hogy a mérnökök ne leptek volna meg minket néhány látványos megoldással: a lebegő hatást keltő tető, a jellegzetes sziluett és a jól ismert hangulat maradt, de az összhatás mégis jóval letisztultabb és modernebb hatást kelt, köszönhetően az új első fényszóróknak és hűtőrácsnak is. Talán ennél is „merészebb” változást jelent a hátsó traktus, ahol különlegesen vékonyra húzott, alapból fekete fényszórókat egy szintén fekete betét köt össze középen – így amikor nem világít, akkor olyan, mintha nem is lenne lámpatest az autó hátulján.

Hátul igazán egyedi lett - galéria

A teljes hosszúság 5,2 centivel nőtt az elődhöz képest, így 5052 milliméterre nyúlik, amihez a hosszított tengelytávú verzió – mert természetesen olyan is lesz, ahogyan eddig is – további 20 centimétert tesz hozzá. A tengelytávolság 7,5 centivel nyúlt meg, így 2997 és 3197 mm-re nyúlik. Az alapokat a vadonatúj MLA-Flex platform adja, amely a belsőégésű változatok mellett konnektoros hibrid és tisztán elektromos verziókat is támogat, és ezt az angolok ki is használják.

Ha már a számoknál tartunk: a hasmagasság legfeljebb 295, illetve 294 mm a normál és a nyújtott kivitel esetében, míg a terepszögek elöl és hátul mindkét változatnál 34,7, illetve 29 fokosak – a rámpaszög 27,7 fok a rövidebb és 25,2 fok a hosszabb verziónál. A kapaszkodóképesség 45 fok, míg a gázlómélység 900 mm. A Range Rover 3,5 tonna vontatására is alkalmas – a konnektoros hibrideknél ez az adat „csak” 2,5 tonna. Köszönhetően az alapáron 7,3 fokban forduló hátsó kerekeknek is, a normál Range Rover 11,95 méteren belül képes megfordulni, de a hosszított kivitelnek is csak 11,25 méterre van szüksége ehhez a manőverhez – ezek az adatok egyébként a kompaktok kategóriáját idézik.

Összetéveszthetetlen formák - galéria

Az utastérben is inkább evolúciós változások történtek, hiszen bár a modern hangulatot biztosítják a hatalmas digitális megjelenítők, azért az összképet az elegancia uralja. A minőség már a képek alapján is kiváló, és természetesen számtalan lehetőség áll a vásárlók rendelkezésére, hogy személyre szabhassák az autót. A műszercsoport helyét egyébként egy 13,7 colos képernyő foglalja el, míg a multimédiás rendszert egy 13,1 colos érintőképernyőn keresztül kezelhetjük, amely természetesen minden okostelefonos kapcsolódási lehetőséget ismer, és elsőként kapott az Audi megoldásához hasonló haptikus visszajelzést is – tehát az érintéseknél úgy érezhetjük, mintha valóban megnyomtunk volna egy gombot.

Természetesen a hátsó traktus is a luxusról szól, így a hosszított tengelytávú változat királyi kényelmű foteljei mellett teljese hátsó szórakoztatórendszert is kérhetnek a vásárlók 11,4 colos érintőképernyőkkel és központi kezelőkonzollal, de akár elektromosan nyíló ajtókat is választhatnak a vásárlók, amelyek tekintettel vannak az autó környezetére is. A 35 hangszórós – beleértve a fejtámlákba épített egységeket is –, 1600 Wattos Meridian hangrendszerről már nem is beszélve, amely aktív zajkioltó funkcióval is fel van vértezve, hogy valóban síri csend honoljon az utastérben.

Modern, de mégis elegáns - galéria

A képek is önmagukért beszélnek a luxus kapcsán, de természetesen egy valódi terepképességekkel rendelkező modell esetén a praktikum sem szorul háttérbe. A nyújtott verzió akár hét üléssel is kérhető, és még ezek mögött is marad 312 liternyi hely a csomagoknak. A hosszított kivitel adati egyébként így alakulnak: öt üléssel övvonalig 725 (hét üléssel, de a hátsó üléseket lehajtva 713 liter), tetőig 1061 liter áll rendelkezésre, míg a második sort is ledöntve 2601 liternyi helyünk van. A rövidebb kivitelnél rendszerint 725, 818 és 1841 literrel számolhatunk. Amint a képeken is látszik, hasznos kiegészítők is rendelkezésre állnak, mint például rámpa a kutyusoknak, csomagtérelválasztó, különböző takarólemezek vagy éppen a Rolls-Royce Cullinanhez hasonlóan hátulról kihajtogatható két székecske.

A Range Rover összes funkcióját szinte felsorolni is lehetetlen, de technológiai fronton természetesen mindenre képes, amit a legújabb luxusautóktól elvárhatunk, beleértve a félig önvezető rendszertől a navigációval is együtt dolgozó digitális LED fényszórókon és a távirányítós parkoláson át egészen a világújdonságot jelentő manőverezőfényekig, amelyek tolatásnál megvilágítják az autó alsó környezetét, ezzel segítve a sötétben való navigálást a 360 fokos kamerarendszerrel összedolgozva.

Itt aztán semmire nem lehet panasz - galéria

Ami a hajtásláncokat illeti, a kezdetekben háromféle benzines és háromféle dízel lesz elérhető, majd ezekhez hamarosan csatlakozik kétféle konnektoros hibrid, kicsit később pedig egy tisztán elektromos verzió is – utóbbiról egyelőre nem kaptunk részletes adatokat. Dízelfronton a JLR hathengeres egysége áll helyt minden esetben 48 Voltos lágy hibrid segítséggel felvértezve. A vásárlók a D250 (249 LE/600 Nm), a D300 (300 LE/650 Nm) és a D350 (350 LE/700 Nm) közül választhatnak. Ezek gyorsulás 8,3 és 6,1 másodperc között alakul, fogyasztásukat pedig 7,6 literre ígérik a gyáriak.

Benzines fronton szintén három választási lehetőség van: a gyáriak saját hathengerese – ugyancsak 48 Voltos segítséggel – 360, illetve 400 lóerővel és 500, valamint 550 Nm-es nyomatékkal érhető el. A csúcsot jelenleg a BMW-től érkező 4,4 literes V8-as egység adja 530 lóerővel és 750 Nm-es csúcsnyomatékkal. A benzinesek érthető módon jóval látványosabb számokat produkálnak, így a gyorsulásuk 6,3 és 4,6 másodperc között alakul, de ennek megfelelően a fogyasztásuk is magasabb.

A Rolls-Royce után szabadon - galéria

Konnektoros hibridek terén kétféle verzió lesz, és mindkettőben a JLR hathengeres benzinmotorja és egy az automata váltó házába épített 143 lovas elektromotor lesz megtalálható, amelyet egy bruttó 38,2, nettó 31,8 kWh-s akkumulátor táplál – a különbséget tehát a benzinmotor teljesítményszintje adja majd. A gyengébbik kivitel 440 lóerőt és 620 Nm-es nyomatékot, míg az erősebbik 510 tagú ménest és 700 Nm-t mozgósít majd. A gyáriak papíron 100, a valóságban pedig 80 kilométeres elektromos hatótávot ígérnek, ami bizony igen szép érték. Az erősebbik kivitel így 5,6 másodperc alatt gyorsul százra, tisztán elektromosan pedig akár 140 km/h-val is képes haladni.

Ha mindez még nem lenne elég, a Range Rover PHEV modellek azon evés konnektoros hibrid közé tartoznak, amelyek 50 kW-os DC gyorstöltésre is képesek, de egy otthoni 7,2 kW-os falitöltővel is körülbelül 5 óra alatt tele lehet pumpálni az akkut. Ami az erőátvitelt illeti, minden Range Rover alapáron összkerékhajtással és nyolcfokozatú ZF automata váltóval van szerelve.

Kétféle hibrid és tisztán elektromos kivitel is érkezik - galéria

A piaci bevezetés jövő tavasszal kezdődhet, de akik az új Range Roverre vágynak, legyenek felkészülve, hiszen még a legolcsóbb variáns ára is bőven túllépheti majd a 40 milliót, a legdrágábbakat pedig megbecsülni sem merjük.