A Toyota még 2022. végén mutatta be a második generációs C-HR előfutárát a Prologue tanulmány személyében, így nem volt kérdés, hogy a korosodó crossover hamarosan teljes megújuláson esik át. Ennek lehetünk most tanúi, ugyanis a japánok a mai napon bemutatták a modell utódát. Új dizájnnal és a márka legfrissebb hajtásláncaival tör utat magának az Európában fejlesztett és gyártott újdonság a kis crossoverek szegmensében.
A 2024-es modellévű új C-HR ütős kupé profillal nyit, ráadásul a kéttónusú fényezés, valamint a 20-as átmérőjű kerekek is dobnak a határozott élekkel feldobott összképen. A második generáció a nemrégiben bemutatott, új Prius formai irányzatát követi, de a gyártó egyéb modelljeinek jellegzetes vonásaiból is merít. A japánok ráadásul kiemelték, hogy jelentős energiát fektettek a letisztult megjelenés elérésébe, ami azt jelenti, hogy kevesebb és finomabb illesztésekkel találkozunk, valamint az új kamerák és szenzorok is észrevétlenebbül simulnak bele a lemezekbe. Mindez persze az aerodinamikát is javítja.
Letisztult, mégis látványos lett az újdonság
Az új C-HR 4360 mm hosszú, 1830 mm széles és kiviteltől függően 1554-1558 mm magas, miközben tengelytávolsága 2640 mm. Utóbbi derék adat a kisméretű kategória tudatában. Az utastérben a japánok legfrissebb, nagyfelbontású vetített óracsoportja dolgozik, miközben középen egy ugyanúgy 12,3 hüvelyk képátlójú érintőpanel jeleníti meg az infotainment rendszert. A felszereltséget 64 színt ismerő hangulatvilágítás, panoráma tető és JBL hangrendszer is gazdagíthatja.
Üdvözítő, hogy a Toyota továbbra is kitart a fontos funkciókhoz társuló fizikai gombok mellett, miközben persze a kijelzők egyre nagyobbak lettek. Az egyszerűbb változatok mellett a kis crossover is megkapta a Toyota GR csomagját a GR Sport Premiere Edition formájában, azaz a jövőbeli tulajok dinamikusabb modellváltozatot is választhatnak. Utóbbi piros betétekkel és látványosabb külsővel hódít majd.
A belső tér modern, mégis maradtak fizikai gombok
A modell Európában kizárólag hibrid hajtásláncokkal lesz elérhető, ami kiemelkedő fontosságú a gyártó szempontjából. A teljesítményt a friss 1,8-as és kétliteres Atkinson-ciklusú benzinmotorra épülő hibrid rendszerek adják, ráadásul a kétliteres esetében immáron összekerekes konfiguráció is elérhető lesz.
Az alap 1,8-as 140 lóerőt tud, a kétliteres pedig már 198-at, ám a csúcsot ennél is potensebb erőforrás jelenti. A legerősebb verzió ugyanis nem más, mint a konnektorról is tölthető hibrid, azaz a PHEV modell, amely 223 lóerős. Az alap hibrid 9,9 szekundum alatt gyorsul 100-ra, az elsőkerekes 2.0-ás ugyanezt 8,1 másodperc alatt tudja, míg az összkerekes kétliteresnek elég a 7,9 szekundum is. A 223 lovas PHEV azonban 7,4 másodperc alatt lenyomja a sprintet. Utóbbi egyébként a gyártó elmondása szerint 66 km-es tisztán elektromos hatótávot tud.
A Toyota a hibrid hajtások mellett a látványra is fókuszál
Európában a Toyota már fogadja az előrendeléseket a GR Sport Premiere Edition példányokra a High Premiere Edition mellett.