Nem kevesebb, mint két évvel az amerikai bemutatója után futott be a vadonatúj Nissan X-Trail Európába, és ahogyan azt várni lehetett, a Qashqaiból is ismerős megoldásokból építkező nagyobb SUV modell kizárólag elektrifikált hajtásláncokkal lesz elérhető nálunk – teljes, vagy más néven öntöltő hibrid, illetve 48V-os lágy hibrid benzines kivitelekben.
Vágjunk is a közepébe: a CMF-C platformot használó modell háromféle hajtáslánccal lesz elérhető Európában. A beszállót az 1,5 literes benzines jelenti majd lágy hibrid rendszerrel. Ez a verzió 163 lóerőt és 300 Nm-t kínál majd, és kizárólag az első kerekeket hajtja egy CVT fokozatmentes automata segítségével. A 0-100-as sprint 9,6 másodperc, a végsebesség pedig 200 km/h, tehát már ez a kivitel is elég lehet mindenre.
Mutatós és modern lett az új X-Trail, bár Amerikában már két éve elérhető - galéria
A következő szintet már a sajátos öntöltő hibrid jelenti, amelyben az 1,5 literes turbós benzinmotor közvetlenül nem is hajtja a kerekeket, csupán generátorként üzemel. Az elsőkerekes verzió esetében 204, míg a fejlett e-4ORCE összkerékhajtási rendszerrel szerelt változatban 213 lóerő áll rendelkezésre. A speciális e-POWER hajtáslánc előnye, hogy az elektromos autók azonnali reakciói mellett a benzines fordulatszámának pontos vezérlésével kifinomultabb működést lehet elérni. Az elsőkerekes kivitel egyébként 8, az összkerekes pedig 7 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet.
Rátérve a formákra, az új Qashqai megoldásai köszönnek vissza, miközben azért az összképet tekintve felismerhetően X-Trail maradt az autó. Az autó modern, mutatós látványt nyújt, és természetesen a fényszórók LED technológiát kaptak – a fejlett mátrix-LED megoldás is elérhető. A tervezők az aerodinamikai jellemzőkre is figyeltek, így számos olyan elemet helyeztek el az autón, amelyek a fogyasztásra is jó hatással vannak.
A képek alapján nem csak ígéret a prémiumos minőség - galéria
Az utastérben is a kisebb testvér megoldásait érhetjük tetten, így a klasszikusabb megoldásokat kedvelők örömmel konstatálhatják a külön klímakonzol jelenlétét, miközben a modernitást a 12,3 colos digitális műszeregység, és az ugyancsak 12,3 colos multimédiás érintőképernyő párosa erősíti. A minőségérzet már ránézésre is kiváló, és valószínűleg testközelből sem lehet majd panasz rá – persze a képeken azért a legjobban felszerelt példányok láthatók.
Praktikumból sincs hiány: számtalan ügyes tárolórekeszt találhatnak az utasok az autóban, míg a csomagtér alapból 585 literes, de a 40:60 arányban dönthető hátsó üléstámláknak köszönhetően tovább bővíthető. Természetesen ezúttal is lesz hétüléses változat, ami a korábbiaknál komfortosabb helyet ígér a leghátul ülők számára.
Különleges hibrid hajtást kapott - galéria
Vezetéstámogató és biztonsági technológiákból sem lesz hiány, hiszen a manapság elérhető szinte összes rendszert belezsúfolták az autóba, beleértve a félig önvezető megoldást is. Újdonság az első két ülés között nyíló légzsák is, míg a digitalizáció oldalán a számos funkciót felvonultatót NissanConnect Services okostelefonos alkalmazás gyarapítja a felszereltséget, amellyel amellett, hogy ellenőrizni tudjuk autónk állapotát és helyét, például a dudát, a világítást vagy az ajtózárakat is működtethetjük távolról – sok egyéb mellett. Természetesen Apple CarPlay és Android Auto is elérhető.
Mivel a e-POWER hajtáslánc esetén a kerekek meghajtása szempontjából egy tisztán elektromos rendszerről beszélhetünk, így a Nissan elérhetővé tette az e-PEDAL egypedálos funkciót is, amelynek köszönhetően az átlagos forgalmi szituációk leküzdéséhez szinte hozzá sem kell érnie a vezetőnek a fékpedálhoz. Ami a vezethetőséget illeti, elöl MacPherson, hátul pedig többlengőkaros felfüggesztés ígér kellő dinamizmust és megfelelő kényelmet.
Kíváncsian várjuk a tesztautót - galéria
Az új Nissan X-Trail hamarosan hazánkban is elérhető lesz, és bár egyelőre az árlista még nincs meg, sajnos nincsenek kétségeink afelől, hogy az elszálló újautó-árak ezt a modellt is igen magasra teszik majd. Biztosak lehetünk benne, hogy a legjobban felszerelt példányok bőven átléphetik a 20 millió forintos határt, hiszen a különleges hibrid hajtáslánccal és minden jóval felszerelve már a Qashqai is megközelíti ezt.