Egy elektromos versenysorozat biztonsági autója sem lehet más, mint hibrid vagy elektromos. A Formula E esetében eddig a BMW-től érkezett a megoldás az i8 Coupé, majd az i8 Roadster személyében, amely egyben a világ első kabrió biztonsági autója volt. Most pedig segítője is akadt.
A MINI Electric Pacesetter az i8 Roadster mellett ténykedik majd, például a Formula E soron következő római nagydíján, amely április 10-11-én lesz. Az alaposan átdolgozott elektromos modell fokozatosan átveszi majd a stafétabotot a bajoroktól, akik „a lehetőségeket kimerítve” elhagyják a versenysorozatot.
Alapos súlycsökkentés és állítható sportfutómű teszi gyorsabbá
A villanyos modell hajtáslánca megegyezik az általunk tesztelt sorozatgyártású SE-jével, de a 130 kilogrammos súlycsökkentés miatt a biztonsági autó nagyobb tempóra képes. A 0-100-as sprint például 6,7 másodperc, ami hat tizeddel gyorsabb, mint a sorozatgyártású verzió hasonló értéke. Emellett állítható sportfutóművet kapott a típus, amelynek nyomtávját további 10 mm-rel növelték a fejlesztők. A kerekekre ugyanaz a 18 colos Michelin Pilot Sport abroncs kerül, amelyet a Formula E versenyautók is viselnek elöl.
A kagylóülések speciális újrahasznosított burkolatot kaptak
A biztonsági autó vezetője, Bruno Correia hozzátette: „Nagyon mókás vezetni, olyan, mintha gokartoznék.”