A Transporter alatti méretkategóriájú kisbuszok (avagy MPV-k) egyik utolsó képviselője a Volkswagen Sharan. Vagyis lassan csak volt, mert az ikertestvérét, a Seat Alhambrát követve a VW-emblémás modell is értékesítése is leáll. Egyelőre csak az Egyesült Királyság jobbkormányos autói érintettek, de hamarosan a többi piacról is eltűnik a hétszemélyes típus.
Az utolsó Sharan bő egy évtizede mutatkozott be, közvetlen utódról pedig nem hallani, így a jelentősen kisebb Touran hétüléses kivitele, illetve a más jellegű Tiguan Allspace közül kell választania a wolfsburgiak termékére vágyó, állami támogatásra is pályázó nagycsaládosoknak.
Lehet(ett) miért szeretni a Sharant
Az Alhambra egy évvel ezelőtti kivezetését egyébként úgy kommentálta a Seat, hogy a mindenkori kínálatnak fenntarthatónak kell lennie, ezért a konnektoros hibridekre koncentrálnak, vagyis az új modellek rendre tisztábban lesznek a megszüntetettekhez képest.
Ebben az indoklásban akad egy kisebb logikai bukfenc, hiszen a Portugáliában gyártott Alhambra/Sharan páros valójában az SUV-k térhódítása miatt szorult vissza. Egyre több emelt hasmagasságú típust kínálnak hét üléssel, így hiába praktikusabbak az MPV-k, sokan inkább a divatosabb autókra voksolnak.
A csökkenő kereslet miatt utód nélkül tűnik el
Így igazából nem a környezetvédelmi értelemben vett fenntarthatóság miatt, hanem a gyártó pénzügyi mutatóinak romlása okán köszön le a Sharan. Közel félmillió eladott autó után búcsúzik a csapatszállító, reményt pedig a VW ID Buzz jelenthet: bár a koncepcióautó egy tisztán elektromos jármű, jellegét tekintve egyértelműen a buszos jellegű kasztba sorol be.