2020 elejétől konnektoros hibrid modellváltozattal egészül ki a Kia Ceed família: a Niro PHEV hajtásláncát örökli a Ceed hagyományos kombi változata, valamint a család legfrissebb tagjának számító, menő XCeed crossover.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője elmondta: “Ez a két modell fontos állomást jelent a Kia életében, hiszen továbbfejlesztett, új-generációs hajtásláncunk a korábbinál szélesebb közönség számára lesz általuk elérhető. 2019 első félévében az új Ceed-család eladásai éves összehasonlításban 40,1%-kal emelkedtek, s az új plug-in hibridek tovább növelik majd a modellpaletta vonzerejét. 2019 első félévében már minden hetedik Kia legalább részben elektromos hajtáslánccal talált gazdára, és ez az arány csak növekedhet,” tette hozzá Herrera. “Míg más márkák csak az elektromos járművekkel kapcsolatos terveikről beszélnek, a Kia már cselekszik, hiszen elektromos autók egész sorát vezette be. Hibrid, konnektoros hibrid és tisztán elektromos modelljeinkkel sok szegmensben kínálunk alacsony fenntartási költségű és tiszta üzemű autókat.”

Mindkét újdonság a Niro PHEV hajtásláncát kapta

Az új konnektoros modellek is egy meglévő hajtásláncot kapnak: a Hyundai Ioniq PHEV/Kia Niro PHEV páros rendszerét öröklik. Ez azt jelenti, hogy a hajtásról egy Atkinson-ciklusú, 105 lóerő és 147 Nm leadására képes 1,6 literes, négyhengeres szívó GDI benzinmotor gondoskodik, amelyhez egy 61 paripát és 170 Nm-t kínáló villanymotor társul – az erő egy 6-fokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül jut el az első kerekekhez. Az együttes rendszerteljesítmény 141 lóerő, míg a maximális forgatónyomaték 265 Nm.

Az akkumulátor is marad a már ismerős 8,9 kWh-s méret, amivel nagyjából 50 kilométeres elektromos hatótávot lehet megcélozni. És a menetteljesítmények? A Kia Ceed/XCeed PHEV-k esetében a karosszériaváltozat függvényében 10,8/11 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőre és 170 km/h körüli végsebességre számíthatunk, ami bőven elég a mindennapi közlekedésre – a fogyasztás kimondottan kedvező, amennyiben ki tudjuk használni az értékes elektromos hatótávolságot és lehetőségünk van rendszeresen töltögetni az autót.

Belül egyedi műszercsoport is jelzi, hogy nem hétköznapi modellel van dolgunk

Mindez jól hangzik, ám a csúcstechnikának ára van: a ‘zöldrendszámozható’ Kia Ceed-ek a karosszériaváltozat és a felszereltség függvényében alulról, illetve felülről fogják súrolni a 10 millió forintot, ami nagyon sok pénz egy kompakt modellért. Jól hangzik tehát az 50 km-es tisztán elektromos hatótávolság, és a zöld rendszám előnyei is kecsegtetőek, de minden bizonnyal csak kevesen fognak 10 millió forintot kiadni egy Kia Ceed-ért. Kívánjuk, hogy ne legyen igazunk, tehát jó lenne, ha az importőr végül meglepne minket egy (jóval) kedvezőbb árazással.

Az új Kia XCeed-ről bővebben korábbi bemutató cikkünkben, ide kattintva olvashatnak, a menetpróbával a jövő hét elején érkezik, a Kia Niro PHEV tesztjét pedig itt találják. Ha már az összes érintettet felsoroljuk, akkor a Ceed kombit itt lehet megtapasztalni, a teljesen elektromos Niróról pedig itt olvashatnak.

A csomagtartó mérete változatlan és vonóhorog is rendelhető

A 8,9 kWh-s akkumulátorcsomag a 37 l-es benzintank mellett, a hátsó ülések alatt helyezkedik el, másképpen, mint sok más plug-in autóban, ahol a csomagtérből vesz el helyet. A Ceed Sportswagon plug-in-ként is 437 l-es csomagteret kínál, amely 1 506 l-ig növelhető a hátsó ülések 40:20:40 arányú előredöntésével. A Kia XCeed plug-in hibridben a csomagtér 291 l-es, és ez 1 243 l-re növelhető az ülések ledöntésével. Mindkét autóban a padló alatt külön helyet is kialakítottak a használaton kívüli töltőkábelnek és fontos tény, hogy a konnektoros XCeed és a Ceed kombi is kérhető lesz vonóhoroggal. Mindkét új modell egyedi formaelemeket visel, így megjelenésében is különbözik az XCeed és a Ceed Sportswagon benzines és dízel változataitól. A típusok új, zárt tigrisorr hűtőmaszkot hordanak, ami önmagában is csökkenti a légellenállást, és a Sportswagon modelleken megjelenik az ‘eco plug-in’ felirat is. A töltőcsatlakozó mindkét modellen a bal első sárvédőn helyezkedik el. Alapfelszerelésként 16-colos könnyűfém keréktárcsák járnak, mindegyik saját, új dizájnnal, a Ceed Sportswagonhoz 17-esek, az XCeedhez 18-asok is rendelhetők. A Ceed Sportswagon megkapja a GT-line modellek lökhárítóit, amelyekkel alacsonyabb a légellenállás, és sportosabb a megjelenés.

Borsos felárra számíthatunk - galéria

A Kia XCeed és Ceed Sportswagon plug-in hibrid modellek Szlovákiában, a Kia zsolnai gyárában készülnek majd - ezek lesznek a márka első Európában gyártott plug-in hibridjei. A Kia egyedülálló, hétéves, 150 000 km-es garanciája kiterjed az új hajtáslánc akkumulátor-csomagjára és villanymotorjára is. A kifejezetten az európai piacokra készülő új modellek értékesítése 2020 elején indul.