A Ford Puma ST mindeddig a Fiesta sportverziójához hasonlóan a tesztünkben lelkesnek és jó hangúnak, kellően izmosnak érződő 1.5 EcoBoosttal sportolt, azonban a frissítés során érkező verzió veszített lökettérfogatából. A kék oválosok a ráncfelvarrás után továbbra is három hengerrel kínálják a sportos crossovert, azonban az 1,5 literes mellett immáron egyliteres motorral is.
Kis adalék, hogy az új könnyűhibrid gépezethez hétgangos duplakuplungos automata is jár. A 200 lóerős teljesítménnyel szemben azonban a 48 V-os rendszerrel felvértezett újdonságnál 170 lóerő lép, miközben a csúcsnyomaték 248 Nm-re apad. A kínálat legpotensebb darabja továbbra is a kézi váltós, 200 lovas 1.5 EcoBoost marad.
Kívülről nem lehet megkülönböztetni az erősebb és az új változatot
Érdekes pont viszont, hogy az egyliteres motor sosem volt még ilyen erős, emlékezzünk csak, hogy a Fiesta ST Line vagy a Puma esetében is 155 lóerő volt mindeddig a maximum. A növekmény nem csupán szoftvere fejlődés eredménye, hanem bizony az alkatrészek is változtak. A könnyűhibrid rendszer új lítium-ion akkumulátora gyorsabban töltődik, miközben a teljesítményhez is nagyobb arányban járul hozzá, mint a gyengébb változatoknál. A plusz 10 lóerős adalék emellett nagyobb fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre.
A hétfokozatú duplakuplungos automata váltó itt is az első kerekeket hajtja, azonban a szerkezetet optimalizálták a nagyobb teljesítményhez. A váltó ezentúl három fokozatot is ugorhat egyszerre, kormányra helyezett fülekkel is vezérelhető és dedikált Sport módot is kapott.
Váltófülek és automata: hétgangos Powershift az ST-ben
A Puma ST Powershift számadatokban azonban nem rossz, hiszen 7,4 szekundum alatt futja meg a 0-100-as sprintet, ami 0,6 másodperces javulást jelent az ST Line 155 lóerős változatához képest. Mindeközben a Ford szerint 6,3 liter benzin eszik vegyes használatban, ami persze jóval takarékosabb az öblösebb változat étvágyánál.
A motoron kívül azonban lényegi újdonság nincs, az egyliteres ST ugyanazt a futóművet és műszaki tartalmat kapta, mint a nagyobb, 1,5 literes testvér, ráadásul a nyitható szeleppel morcosodó kipufogórendszer is adott a 19-es könnyűfém felnik mellett.
A Ford 170 lóerőhöz is élményt ígér
A szemlélő így egyedül az utastérbe pillantva a váltókarról tudja megmondani, hogy a literes vagy az erősebb verzió áll előtte, minden már teljesen egyező. A forgalmazó eddig árakról nem nyilatkozott, azonban vélhetően az automata váltó ellenére is picivel olcsóbb lesz a kisebb motorral szerelt Puma ST a 200 lóerős csúcsváltozatnál.