Még márciusban próbálhattuk ki az Audi első nagyszériás elektromos autóját, az e-tront, ami bizony meggyőző teljesítményt nyújtott, még ha ára miatt érte is némi támadás. A kritikák azonban úgy tűnik meghallgattatásra találtak, ugyanis a négykarikások egy olcsóbb verziót is bemutattak 50 quattro jelöléssel, ami kisebb akkucsomaggal és valamivel visszafogottabb teljesítménnyel kínál alá az 55 quattro kivitelnek.
A külcsínt és az utasteret tekintve tulajdonképpen csak a hátul feltüntetett típusjelzés az, ami feltűnhet, ellenben a lemezek alatt azért vannak változások. A 95 kWh-s akkumulátort egy 71 kWh-s egység váltotta, így a WLTP mérés szerinti 417 km-es hatótáv 299 km-re csökkent, ami azonban továbbra is elég jónak mondható – lévén ez a mérési ciklus már a valós használathoz közeli adatokkal szolgál, így ennyit tényleg tudhat majd az autó.
Kívül és belül nincs lényeges változás - galéria
A teljesítmény tekintetében elsőre ugyan lényegesnek tűnhet a változás, hiszen az 55 quattro túltöltéssel 408 lóerős és 664 Nm-es adataihoz viszonyítva az 50 quattro 313 lóerőt és 540 Nm-t kínál, ám az alapértékek előbbi esetében is „csak” 360 lóerőre és 561 Nm-re adódnak. Mindenesetre az 5,7 másodperces 0-100-as sprint helyett az új verzió esetében be kell érnünk a 7 szekundumos értékkel, míg a végsebesség 200 helyett 190 km/h.
Töltés tekintetében is be kell érnünk valamivel kevesebbel, ugyanis 150 kW helyett az 50 quattro maximum 120 kW-ra képes DC gyorstöltőn keresztül – a kisebb akku miatt azonban fél óra alatt ugyanúgy 80 %-ra tudja pumpálni magát. A hajtásképlet egyébként ugyanaz: két elektromotor található a lemezek alatt, és míg az egyik az első, a másik a hátsó tengelyt hajtja, ezzel biztosítva az összkerékhajtást. A hatékonyság jegyében egyébként az esetek nagy részében csak a hátsó kerekeket hajtó villanymotor üzemel, és az a másik akkor kapcsolódik be, ha szükség van rá. Az 50 quattro egyébként 120 kilóval könnyebb testvérénél.
Így sem gyenge az e-tron, de olcsóbb lesz - galéria
Az új verzióhoz természetesen minden modern extra elérhető, ami az 55 quattróhoz is, így a hajtásláncot leszámítva egyéb újdonsággal nem tud szolgálni. Egyelőre az ára is ködbe burkolózik, de reméljük, hogy milliós nagyságrendekkel alá tud majd kínálni a közel 28,5 millió forintos alapárral rendelkező testvérnek, hiszen így lenne csak igazán értelme az újdonságnak – ez azonban csak később derül majd ki.