Az UX a Lexus beszálló modellje, amely valódi prémium megoldásokat kínál kompakt méretben, természetesen a japánoktól megszokott, kifejezetten hatékony hibrid hajtáslánccal karöltve. A 2018-ban bemutatkozott, ám nálunk csak 2019-ben piacra került modell elérkezett a félidei frissítéshez, ám mivel formailag némileg megelőzte a korát – már ami a Lexus formanyelvét illeti –, a japánok úgy gondolták, hogy a lemezek alá helyezik a hangsúlyt.

Mindez gyakorlatilag annyit jelent, hogy az új F SPORT Design modellváltozaton kívül – amely az F SPORT megjelenését hozza a sportos hangolás és utastér nélkül – a tervezők nem nyúltak hozzá az UX-hez. Ellenben annál fontosabb újításokat kaptunk az utastérben és az autó szerkezetében. Nézzük először a látható újdonságokat.

Megkapta a Lexus legmodernebb multimédiás rendszerét - galéria

Első pillantásra talán nem is tűnik fel, de a Lexus beépítette legújabb, magyarul is tudó hangvezérléssel, felhőalapú online funkciókkal és vezeték nélküli frissítésekkel felvértezett multimédiás rendszerét, amely jóval szebb és élesebb grafikát, valamint kizárólag érintőképernyős kezelést hozott magával. Mivel korábban az általunk kevéssé kedvelt érintőpados kezeléshez ragaszkodott a Lexus, így a képernyőt eredetileg hátrébb tolták, ám mivel most éritőképernyőre váltottak, közelebb hozták azt a vezetőhöz.

Megérdemlik a dicséretet a japánok azért is, hogy a felszereltségi szint függvényében két különböző méretű megjelenítőhöz saját keretet szabtak, így a kisebbik, 8 colos érintőképernyő sem kapott röhejesen nagy keretet – a nagyobbik egyébként 12,3 colos. Az új rendszerrel néhány apróbb módosítás is járt: az érintőpad helyére kerültek az ülésfűtés kezelőgombjai, de kaptunk LED-es hangulatvilágítást és USB-C portokat is. A digitális újdonságok közé tartozik az okostelefonnal helyettesíthető slusszkulcs is, illetve elérhető lett 360 fokos felülnézeti kamerakép és továbbfejlődött a radaros és a kamerás rendszer is.

Az UX megelőzte korát, így kívülről gyakrolatialg nem változott - galéria

A Lexus mérnökei azonban még mélyebbre nyúltak, ugyanis az UX karosszériája jóval merevebb lett a frissítéssel, köszönhetően a 20 extra ponthegesztésnek oldalt és hátul. Ez jó hatással van a dinamizmusra, míg a kényelmet a finomhangolt kormánymű, gátlók és egyéb részletek fokozzák. A frissített Lexus UX hajtáslánckínálata változatlan marad, és már nyártól elérhető lesz a továbbfejlesztett kivitel.