Mit okozhat egyetlen jól sikerült egyezség? Akár a világmegváltónak szánt, nagy csinnadrattával beharangozott projektek sutba tételét. Ilyen elkaszált programmá válthat például az Aston Martin Valhallába szánt V6-os hibrid hajtáslánc is.

Mivel a britek hozzáférést kapnak a Mercedes-Benz által fejlesztett technológiához, a németek motorjai kerülhetnek a közeljövő új, (részben) elektrifikált Aston Martinjaiba. A gyáriak úgy kalkulálnak, hogy 2024-re legalább minden ötödik eladott autóban lesz villanymotor. Tobias Moers vezérigazgató azt is elárulta, hogy a konnektoros DBX megjelenésének jelenlegi céldátuma 2023.

Saját fejlesztés helyett Mercedes-eredetű villanyos hajtás kerülhet az Astonokba

A Mercedes-Benz eddigi 2,3%-os részesedése 20%-ra emelkedik a tudásmegosztás miatt. A Valhalla hajtáslánca egyébként még kérdéses (elég sok energiát beleöltek a fejlesztésbe), és az utána következő Vanquish sem feltétlen kap Mercedes-lelket.

De a 2025-2026 táján érkező, teljesen elektromos Aston már bizonyosan a csillagos márka villamos megoldásait vonultatja majd fel. Így az is biztosnak látszik, hogy a 2021-2022-re tervezett első elektromos járműről lemondtak a britek.