Követve a T6-os Volkswagen Transporter frissítését, nevezetesen a 6.1-es verzió bemutatását, most bemutatkozott a ráncfelvarrott California, amely a népszerű személyszállító/haszongépjármű kempinges verziója.
A képeken a csúcsra szerelt Ocean 6.1-es változat kétszínű külső fényezésével és krómozott hűtőrácsával megjelenő friss típust az új LED-es lámpákról, az átformált lökhárítókról és még néhány apró kozmetikai beavatkozásról lehet beazonosítani, de persze új színek és új felnik is vannak a kínálatban.
Kis lépésekben haladt előre - galéria
Belül a felső konzol kapott egy új vezérlőpanelt, amelynek színes kijelzőjén érintéssel variálhatjuk a megvilágítást, az elektrohidraulikusan felnyitható tetőt, a klimatizálást, de akár még érdekes információkat is kaphatunk például az aktuális dőlésszögről, ami segít a kempingezéshez ideális kiszintezésben. A digitalizációt fejlettebb központi rendszer és digitális műszercsoport teszi teljessé.
Újdonság a tetőkonzol kijelzője
Műszakilag az elérhető asszisztensek bővülése mellett érdekesség, hogy a típus csak most tér át hidraulikusról elektrohidraulikus kormányzásra, amely hatékonyabb működést, könnyebb működtetést és valamivel kevesebb visszajelzést ígér. Az alapfelszereltség is gazdagabb lett: a sávelhagyásra figyelmeztető, az önparkoló rendszer, az utánfutó-segéd és a keresztszél asszisztens is széria.
A kizárólag kétliteres dízelmotorral, de kézi és automata váltóval is elérhető modell alaphelyzetben elsőkerékhajtású, felárért pedig összkerékhajtás és hátsó differenciálzár is kérhető hozzá.
Jópofa kiskonyha is kérhető, a fejünk felett is lehet ágy
A modell rövidesen rendelhetővé válik, az árak pedig nem változnak jelentősen, így a California 6.1 is nagyjából 16 millió forinttól lesz elérhető kissé szerény 102 lóerős teljesítménnyel és kézi váltóval. Innen felfelé 150 és 198 lóerős lépésekben mehetünk, de a legkisebb lépcső is közel 800 ezres. A legizmosabb változat esetben már széria a rém drága (845 e) duplakuplungos automata váltó is, így nagyjából 18,7 millióra adódik az alapár, amit összkerékhajtással 19,7 millió környékére fokozhatunk.
Nem hatalmas, de nem is kell hozzá speciális jogosítvány
Ez persze az alap változat, az egyedi, akciós Balaton kiadás viszont már az előzőből is alig volt drágább lényegesen jobb felszereltség mellett, ugyanakkor, ha nagyon nekiállunk, a különösen drága opciók miatt akár 34 millió forintos kivitelt is összerakhatunk.