A Mazda MX-5 legendás típus, ehhez kétség sem fér, ám a modell legfőbb erénye mindig is az élményfaktor volt, ami kissé a gyorsaság rovására ment. Sebaj, a japánok nem ülnek a babérjaikon és a 2022-es modellévre olyan frissítőcsomagot állítottak össze, ami többet között a kanyartempó fokozását is eredményezi. Lássuk, milyen megoldásokkal varrják fel a legendás kabrió/roadster ráncait.
Egyelőre még nem érkezett meg hivatalosan az újdonság Európába, azonban a más lokalizációkon bejelentett változtatások nyilvánvalóan érvényesek az ide szánt modellekre is. Globálisan nem ment nagyot a 130 lovas, 1,5 literes szívó benzines, noha tesztünkön abszolút szerethető belépő erőforrásnak bizonyult sportos karakterével.
Kanyarban stabilabb és gyorsabb a frissített széria
Ausztráliában például nem árusítják majd innentől kezdve a kisebb benzinest, s ez a tendencia világszinten is érvényes lehet majd. Így a 184 lóerős, lelkesen forgó négyhengeres, kétliteres maradhat az egyetlen választási lehetőség. Aki szereti az egyediséget, annak jó hír, hogy mind a külső metálfényeket, mind a belső bőröket illetően érkeznek új árnyalatok.
A legfontosabb persze a futómű frissítése: a Mazda az MX-5 esetében alkalmazta a KPC (Kinematic Posture Control) technológiát, ami lényegében a kinematikus elvű oldaldőlés szabályozásra utal. A rendszer figyeli a kerekek és az autó sebességét, valamint az aktuális G-erőt, és nagyobb tempójú kanyarokban a hátsó, ívbelső kerék megfékezésével olyan erőt fejt ki, ami csökkenti az oldaldőlést.
Odabenn nincs lényegi újdonság
A funkció nem ad egy grammot sem pluszban a könnyű tetőnélküli sportmodell tömegéhez, ami jór hír, ahogy az is, hogy a gyáriak ígérete szerint a KPC rendszernek köszönhetően a kisebb oldaldőlés és fokozott stabilitás jelentős előrelépést jelent a frissített verziónál. Ennek előnye egyébként, hogy a mindennapi vezetés közben megmarad a komfort, de forszírozott kanyarokban már dolgozik az új rendszer.
Emellett a japánok egy új különkiadásáról sem feledkeztek meg: a 990S változat neve az autó tömegére (990 kg) utal, emléket állítva a nála 30 kilóval könnyebb NA, azaz első generációs modellnek, valamint az előd egyszerűségének.
Ízléses és egyedi lehet az MX-5
A japánok némi zajszigetelés kihajításával és új kerekekkel, valamint brembo fékekkel kezdték a spórolást. Az új felnikkel 3,2 kilót, a fékekkel 700 gramm tömegcsökkentést értek el. Noha ez nem hangzik soknak, a rugózatlan tömeg mérséklése hatványozottan hat a vezethetőségre.