A Mercedes-Benz luxusdivíziója, a Mercedes-Maybach meglepő módon nem a napokban zajló Los Angeles-i Autószalonon leplezte le második modelljét: az új Mercedes GLS-re épülő luxus SUV Kínában debütál. Talán nem véletlenül: az autó formavilága finoman fogalmazva nem az európai és az amerikai ízlésre rímel, a Mercedes-Maybach GLS 600 4matic inkább dúsgazdag távol-keleti és arab vásárlók szívét igyekszik meghódítani.
Erre mondják, hogy ízlések és pofonok, de hiába futjuk már át sokadszor az autó galériáját, a szép jelzőt erőltetve sem viseli el a formaterv. Az egyediséget viszont kétségtelenül elérték a tervezők, ugyanis – főleg elölnézetből – rá sem lehet ismerni az alapot jelentő Mercedes GLS-re. Ennek oka a teljesen egyedi, óriási Maybach hűtőrács, az egyedi lámpatestek, valamint lökhárítók, de a 22 vagy 23 colos felnik is Maybach-specifikusak. A Maybach hagyományoknak megfelelően két tónusú fényezésekkel is lehet rendelni a luxusautót, ami még egyedibb megjelenést kölcsönöz. A Maybach embléma több helyen visszaköszön, de a motorháztetőn érdekes módon csillag trónol.
A forma megosztó, de a luxus megkérdőjelezhetetlen – Mercedes-Maybach GLS 600 4matic galéria
A GLS 5,2 méteres hossza és 314 cm-es tengelytávolsága nem változott, ám a beltérben hátul mégis jóval több hely jut az utasoknak, a 12 cm-rel hátrébb tolt ülések révén. Persze a Maybach GLS esetében harmadik üléssorról ne is álmodozzunk, a csomagtér pedig nyilván kisebb lett a hátrébb tolt ülések miatt, de egyrészt ez vélhetően senkit nem érdekel, másrészt pedig így is bő 500 liter maradt. Hátul két szuper kényelmes fotelt találunk (de opcionálisan háromüléses hátsó sorral is kérhető az autó), amelyeket kedvünk szerint akár el is fektethetünk. A lábtér alapból 1,1 méteres, de ha sofőr-pozícióba állítjuk az utas ülést, 134 cm is lehet.
Persze minden elképzelhető luxus-kiegészítő szerepel a fedélzeten, az italhűtőtől kezdve a hátsó szórakoztató rendszeren át a lábtartókig vagy a pihe-puha párnákig. A Maybach GLS-ben 25 cm-rel magasabban vannak az ülések, mint a Maybach S-osztályban, de álló helyzetben lejjebb süllyeszti a karosszériát a széria légrugós rendszer, hogy megkönnyítse az autó a ki-/beszállást (főként) az alacsonyabb termetű utasok számára. Sőt, egy-egy bő két méter hosszú, 21 cm széles, LED fényekkel ellátott motoros küszöb is helyet kapott mindkét oldalon. Az exkluzív anyag- és színösszeállítás magától értetődik egy Maybach modell esetében. Tényleg nem tudunk elképzelni olyan luxuskategóriás extrát, ami ne lenne megtalálható a csúcs GLS kínálatában.
Akár a 134 cm-t is elérheti a hátsó lábtér, a fotelokat pedig persze el lehet fektetni – galéria
És a meghajtás? Megnyugtatunk mindenkit: nem elektromos. A 600-as típusjelzés révén V12-es motorra asszociálhatunk, de nincs már V12 a Mercedesnél, így a Maybach GLS-nek be kell érnie a márka V8-as, 4-literes biturbós benzinesével, ami itt 558 lóerőt és 730 Nm-t produkál. Az EQ Boost hibridrendszer ezt átmenetileg 22 lóerővel és 250 Nm-rel tudja megfejelni. Mindez 5 másodpercen belüli 0-100 km/h-s sprintet tesz lehetővé a brutális méretek és a közel 3 tonnás önsúly ellenére, a végsebességet pedig elektronika korlátozza 250 km/h-ban – brutális. Vélhetően az autó ára is az lesz, de egyelőre nem tudjuk, hogy mennyibe fog kerülni a Maybach GLS.