A Mercedes-Benz nagy SUV kínálatára már abszolút ráfért a megújulás, amelyet tavaly a GLE vadonatúj generációjával meg is kezdett a márka. A sort most a még nagyobb GLS folytatja: a New York-i Autószalonon bemutatott behemót a terepjárós luxus legfelsőbb szintjét hivatott képviselni.
Formák tekintetében a GLE által megkezdett vonalat folytatja a nagytestvér is; főleg szemből nagy a hasonlóság. Hátul persze más megoldások fogadnak, a szép, lekerekített végződés helyett ugyanis elsősorban a térkihasználáson volt a hangsúly – tér pedig van bőven. Annál is inkább, mert a GLS nem csak a GLE-nél, de még a közvetlen elődnél is nagyobb, tengelytávja rögtön 60 mm-rel (3135 mm).
Óriási: a tengelytáv 60 mm-t nőtt, így még a harmadik üléssorban is felnőttes a kényelem
Az 5,2 méter hosszú karosszéria pedig hatalmas helyet kínál: a hátsó sorban például 87 mm-rel nagyobb a lábtér, opcionálisan pedig két különálló, elektromosan állítható fotelt is kaphatunk ide. Természetesen van harmadik üléssor is – a padlóban eltüntethető, opcionálisan fűthető leghátsó ülések pedig akár 1,94 méter magas felnőttek számára is megfelelő kényelmet ígérnek úgy, hogy mellette még használható méretű csomagtartó is maradt. Ha kell, akkor pedig a hátsó és a középső ülések síkba döntésével 2,4 köbméteres rakteret kapunk, amibe könnyebben is pakolhatunk, ugyanis gombnyomásra a légrugózás 50 mm-t képes leengedni a karosszérián.
A hátsó kialakítása a praktikumot szolgálja - a GLS pedig nagyjából mindent megadhat, amire az autóipar most képes
Nem csak széria légrugós futómű van a GLS-hez, de felár ellenében megkaphatjuk a GLE E-Active Body Control névre hallgató megoldását, amely a 48 V-os fedélzeti rendszerből táplálkozva gyors hidropneumatikus állítással képes ellenállni a dőlésnek, csökkentve a nem kívánatos terhelésváltási reakciókat és kiszámíthatóbbá téve a viselkedést – arról nem is beszélve, hogy a terepes felhasználást is támogatja különleges kiugrós üzemmódjával.
A belső tér kialakításánál egyébként a GLE köszön vissza, de igyekeztek még több luxussal megtömni a belső teret a tervezők. A 64-féle színben világító, gazdagon mért LED-es hangulatfények mellett a két 12,3 colos képernyőt magában foglaló új MBUX központi rendszer is eléggé látványos és természetesen az asszisztensek arzenálja is hozza a manapság elérhető legmagasabb szintet.
Belül letisztult, hangulatos és modern atmoszféra fogad
A motorkínálat igazodik a GLS magas pozíciójához: kizárólag hat- és nyolchengeres motorok között válogathatunk, amelyek mindegyike turbófeltöltést kapott. A csúcsot a GLS 580 4MATIC képviseli, amelyben a 489 lóerőre és 700 Nm nyomatékra képes turbós V8-at egy 48 V-os fedélzeti rendszerről működő generátor még 22 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal képes amolyan enyhe hibridként megsegíteni – ahogyan azt a márka EQ Boost névre hallgató technológiája esetében már jól ismerjük. A pontos európai műszaki adatokra még várni kell, de az biztos, hogy a hatalmas és nehéz modellt is játszi könnyedséggel mozgatja majd ez a hajtáslánc – a 0-100-at 5,4 másodpercre tehetjük.
A hathengeres benzines hajtáslánc csak a tengerentúl kiváltsága lesz, mi azonban rögtön kétféle dízelmotort is kapunk a GLS-hez. A 350 d és a 400 d egyazon háromliteres, soros hathengeres két kiadása 286 és 330 lóerővel, illetve 600 és 700 Nm nyomatékkal. Ez a hajtáslánc már megfelel a teljesen 2021-ben életbe lépő legszigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásoknak is és természetesen jóval hatékonyabb, mint a benzines állomány. Ráadásul 31,6 literes AdBlue-tartály jár hozzá, tehát azért nem kell majd olyan gyakran utántölteni.
Dízelmotor 286 és 330 lóerővel, valamint egy 500 lóerőnél izmosabb benzines hajtáslánc
Az amerikai Tuscaloosában készülő GLS várhatóan az idei év végétől lesz elérhető Európában.