A Ford Ranger, kiváltképp a Raptor verzió talán a jelenlegi pickup kínálat legdögösebb választása, azonban a kék oválosok platós terepjárójából mindeddig hiányzott valami: egy őrült motor, ami még tökösebbé tenné a mokány Rangert. Ausztrál kezdeményezésre most ez megtörténik - természetesen V8-assal.

Ennél izgalmasabbat nem is kívánhatnánk

A Ford mindenütt népszerű pickupjának aktuálisan legizmosabb variánsa a 213 lóerős és 500 Nm-t tudó biturbó dízel, ám a kétliteres erőforrás helyére ötliteres V8-as is kerülhet. A csavar a történetben, hogy a gyári megoldást egyedülálló módon a Ford Ausztrália kereskedői hálózatától lehet majd megkaparintani.

Mivel vélhetően nem fogják megrohamozni a vásárlók ezrei az ausztrál szalonokat a V8-as verzióért, a kis széria kivitelezésének feladatát egy külsős cégre bízta a Ford. Ennek megfelelőn a V8-as Ranger Raptorok dízelesként születnek majd meg, a Mustang szívének beültetését pedig egy helyi szakértő cég végzi majd el.

Kár, hogy csak a messzi kontinensen árusítják majd

A teljesítmény értékek további izgalmakat szülnének, azonban ezeket a mérőszámokat egyelőre köd fedi, de legkevesebb 450 lóerővel és 529 Nm nyomatékkal számolhatunk, amivel jóformán megduplázódik a Raptor korábbi teljesítménye. Várhatóan ez év végén vagy jövő év elején indul meg a különleges kiadás forgalmazása Ausztráliában, ráadásul a Ford kereskedők 5 év garanciát is adnak a finomság mellé. Az izmos Ranger Raptor egy ugyancsak egyedi specialitás, a kompresszorral megfűszerezett Mustang R-Spec társaságába érkezik, amelyet a Herrod Performance épített.