Amerikában már nagy hagyománya van a vadorzó pickupoknak, de ezúttal nekünk, európaiaknak készített a Ford egy olyan platós modellt, amitől sokaknak tátva marad az álla. Íme, a Ford Ranger Raptor, amely vadonatúj hajtásláncot is kapott.
Kétliteres biturbó dízel nyugdíjazza a 3,2-estA Ranger csúcsváltozata megörökölte amerikai testvérének megjelenését, és várhatóan nagy népszerűségnek örvend majd a magán célra is vásárlók körében, épp úgy, mint a Ranger eddigi csúcsváltozata a Wildtrack. A Raptort egy vadonatúj hajtáslánc hajtja: a Mustangból már ismerős tízfokozatú automataváltót egy vadonatúj kétturbós, kétliteres dízellel kötötték össze a gyáriak, amely 213 lóerőt és 500 Nm nyomatékot teljesít. Ez pedig a korábbi öthengeres, 3,2 literes erőforrás értékeit (200 lóerő, 470 Nm) felülmúlja. A négyhengerest egy kisebb turbó segíti a gyors és alacsony fordulaton történő nyomatékleadásban, míg egy nagyobb a maximális teljesítmény kipréselésében. Hivatalos adat nincs, de az új hajtáslánccal garantált lesz a 10 másodpercen belüli 0-100-as gyorsulás. Emellett a megbízhatóság terén is kiváló eredményt ígérnek a mérnökök, az új motor ugyanis átfogó teszteléseken esett át, így például a turbók kibírnak akár 200 órányi vörösen izzást is.
A terepes száguldozás kifejezetten a fejlesztés egyik fontos aspektusa volt
Az egyik legkeményebb terepes pickupA külső átalakítások szemmel láthatók, a változások pedig a praktikumot is szolgálják. Az új lökhárítók még strapabíróbbak, ráadásul még jobb terepszögeket csalogatnak elő: elöl 32,5, hátul 24, rámpaszög tekintetében pedig szintén 24 fokos értékekkel számolhatunk. A Raptor a terepes bevetést és a nagysebességű száguldást is jobban bírja, köszönhetően a kiegészítő Watt lengőkarral megtámogatott hátsó futóművének, amely a nagyobb nyomtávval együtt még stabilabb fekvést, a nagyobb rugóúttal pedig még biztosabb strapabíróságot is lehetővé tesz. Az üzemmódválasztó segít a vezérlőrendszerek különböző terepviszonyokhoz való hangolásban. Emellett az első futóművet is strapabíróbbá tették, valamint új a nagyobb, 332 mm-es tárcsákat magában foglaló fékrendszer is.
Egyedi abroncsokkal tud még jobban kibontakozni
Az ESP-t is állítja a módválasztóMár csak egy jó szett gumira van szükség a jó boldogulás érdekében, a Raptor pedig ezt is megkapta a számára egyedileg fejlesztett 285/70 R17-es BF Goodrich abroncsok képében. Emellett a jármű alját 2,3 mm-es nagymerevségű acéllemezek borítják a tökéletes védelem érdekében, és természetesen a hátsó zárható differenciálmű is széria. Belül a Ranger az egyedi Raptor felkészítés mellett (például a kormánykerék középállást jelző vörös betétje) megkapta a Ford legújabb Sync 3-as rendszerét is.
Belül is egyedibb felkészítést kapott
Sajnos rossz hírünk is van, igaz, szerencsére nem nagy: az újdonság várhatóan csak 2019 közepétől lesz elérhető, az árcédula pedig tükrözi majd az egyedi, vad pozíciót, igaz, az áfát ezúttal is vissza lehet majd igényelni az első tippre úgy 14-15 milliós árból.

