A legfrissebb hírek szerint a Porsche 718 modellek következő generációja már tisztán elektromos lesz, ám mielőtt az elektronok átvennék a hatalmat a vezetés szerelmesei számára igazán kedves középmotoros modellekben, a németek azért hoznak még egy utolsó, minden eddiginél durvább változatot a 718 Cayman GT4 RS képében. Az újdonság a hírek szerint novemberben mutatkozik be, de a gyáriak már most megmutatták, hogy mire képes az autó a Nürburgringen.
Már az alap Cayman GT4 négyliteres szívómotorjának 420 lóereje is az élmények legjavát nyújtja, de az RS változat még ennél is nagyobb teljesítményt rak majd le az asztalra, a tömegcsökkentésről, a még potensebb futóműről, fékekről és a még nagyobb leszorítóerőről már nem is beszélve. A képeken szereplő modellen ugyan álcázást már nem alkalmaztak a gyáriak, de a fekete szín azért a részleteket még el-el tudja rejteni – teljes pompájában majd egy látványos színben mutatja meg magát az újdonság.
Már a Nürburgringen is körbeűzték - galéria
A 718 modellek történetében – beleértve a korábbi Boxster és Cayman generációkat is – most először jelenik meg az RS betűpáros, amelyet a 911 modellcsaládból már jól ismerhetünk. Még vadabb, versenypályára kihegyezett változatok ismertetőjegye az RS jelölés, amire a legjobb példa talán a németek valaha volt leggyorsabb modellje, a 911 GT2 RS, amely jelenleg tartja a Nürburgring Nordschleife rekordját 6 perc 38,835 másodperces idővel.
A Cayman GT4 RS képességeit pedig jól mutatja, hogy a gyáriak 7 perc 9,3 szekundum alatt űzték végig a 20,832 kilométer hosszú pályán az autót, ami a minden bizonnyal bőven 500 lóerő alatti teljesítményt tekintve egészen elképesztő eredmény. Az alábbi videón is jól látható, hogy a pilóta, Jörg Bergmeister nem hagyott sokat az autóban és a pályában sem – letaglózó sebességgel űzte végig az autót a Zöld Pokol aszfaltcsíkján.
A részletekre a novemberi bemutatón derül majd fény, de abban biztosak lehetünk, hogy a Porsche mindent beleadott, hogy méltó módon búcsúztathassa az utolsó belső égésű erőforrással szerelt 718 Caymant – már amennyiben hihetünk a híreknek, és valóban tisztán elektromos lesz a következő generáció. Addig is mindenkit arra biztatunk, hogy amennyiben van rá keret, rohanjon és vásároljon egyet a németek középmotoros sportautóinak egyikéből, hiszen az elektromos kor beköszöntével igazi ínyencség lesz majd – főleg mondjuk a négyliteres szívómotorral szerelt GTS 4.0 verzió, kézi váltóval.