A Škoda Vision 7S koncepcióról egy hónapja írtunk Olvasóinknak először. A csehek nagy dobásra készülnek, minden szempontból: egyfelől kifejezetten méretes a tanulmány, amelynek utastér-elrendezése egészen újszerű, másfelől az elektromos családi járgány ára sem lesz szerény, ha szériába kerül, ugyanis egy Enyaq iV is fájdalmasan drága, de a Vision 7S sorozatgyártású kivitelét egyértelműen az Enyaq fölé fogják pozicionálni. Tehát a Vision 7S-re úgy kell tekinteni, mint egy (felszereltség és hajtáslánc függvényében) 25, de inkább 30 milliós Škodára.

Az érte kért tetemes összegért cserébe a csehek zászlóshajója megannyi praktikumot és különc megoldást kínál, illetve vélhetően a teljesítménye és akkumulátorának mérete is tisztességes lesz. A dedikált elektromos padlólemez révén teljesen sík padló áll a mérnökök rendelkezésére az utastér kialakításánál. Az extra hosszú középkonzol köré 2+2+2 felállású üléskiosztást álmodtak meg a csehek, de a legkülönlegesebb elem minden kétséget kizáróan a középkonzolba épített babahordozó. A Škoda szakemberei szerint ez a hely a legbiztonságosabb egy baba számára.

Ma egy műszerfali kép is napvilágot látott, ami alapján az enteriőr letisztultsága mellett egyszerre retró (a középkonzol alsó fele) és jövőbe mutató (a kormány, a digitális műszercsoport és az óriási álló tájolású érintőképernyő a középkonzol tetején). Továbbá azt is megtudtuk, hogy már csak két hetet kell várnunk a Vision 7S tanulmány debütálásáig, hiszen a gyártó azt ígérte, hogy augusztus 30-án fogják lerántani a leplet abszolút prémium büszkeségükről.

Hogy ne csak a jövővel foglalkozzunk a csehek kapcsán: a Škoda bejelentette, hogy az Enyaq iV egy új szoftverfrissítés (a neve: ME3) által gyorsabb, akkumulátor-optimalizált tölthetőségre képes. A szoftver ingyenes az Enyaq iV tulajok számára, de a frissítés nem végezhető el otthon, vezeték nélkül az autókon, hanem meg kell látogatni a márkakereskedést és kb. 5 órát vesz igénybe. A frissítés lényege az optimalizált töltés. Újdonság az akkukímélő mód, amellyel az akkumulátor nem töltődik 80% fölé. A maximális töltőteljesítmény a 62 kWh akkukapacitású modelleknél 120, míg a 82 kWh-s verzióknál 135 kW-ra emelkedik. Mindemellett a központi rendszer kijelzői is friss megjelenítést kapnak, továbbá érkezett néhány hasznos friss funkció, tehát érdemes frissíteni.

A mostantól gyártott Škoda Enyaq iV modellek természetesen már gyárilag az új, ME3 szoftverrel gördülnek le a gyártószalagról. Végül érdekességképp egy kis statisztika: a gyártó közleménye szerint az Enyaq iV modellcsalád Európa 7. legsikeresebb elektromos modellje, 3,5%-os piaci részesedéssel az elektromos szegmensben. Eddig több mint 70 ezer példányt szállítottak ki az ügyfeleknek – különben Magyarországon is benne van a legjobb ötben a modell, amelyről tesztünket ide kattintva olvashatják.