Napjainkban szinte már minden sarkon látunk egy elektromos autót, de alig néhány éve még kifejezetten ritkának számítottak a belsőégésű erőforrás nélküli járművek. Az elektrifikáció korai szakaszában a gyártók tudatosan törekedtek arra, hogy az alternatív meghajtású típusaik már a formájukkal is árulkodjanak arról: valami különleges rejtőzik a karosszéria alatt.
Talán az egész a Toyota Priusszal kezdődött, de például a BMW i3-asa is meglehetősen egyedire sikerült. Pár évvel később, 2020-ban már ott tartunk, hogy a PSA típusairól szinte csak a rendszámuk alapján lehet megállapítani, hogy benzint vagy áramot kell tankolni beléjük. Valami hasonló, mégis teljesen más evolúciója van a névadásnak is. A BMW következetesen i-vel kezdődő típusneveket ad az elektromos autóinak. Az i8 és i3 után már úton az iX3 – ez utóbbi név olyan szempontból is érzékletes, hogy egyszerre jelzi a villanyos üzemmódot, illetve a hagyományoshoz közeli karosszériát.
A Hyundai most látta időszerűnek az elektromos ágazat gyűjtőernyő alá szervezését. Az Ioniq jelenleg egyetlen, elektromos kivitelben is kapható típust jelöl. A jövőben ez változni fog, a név mintegy almárkaként az elektromos Hyundaiok megkülönböztetésére szolgál majd. Az egyes típusokat az Ioniq kifejezés utáni számról lehet majd beazonosítani. A koreaiak ezzel a Volkswagen szisztémáját veszik át, ahol az ID jelöli az elektromos családot, a betűk utáni szám pedig a méretet. A Hyundai rendszerében további logika is lesz: a SUV-ok kapják majd a páratlan számokat, míg a ferdehátúak, kombik és szedánok hátuljára páros szám kerül.
Jövőre, az új széria kellős közepére érkezik az Ioniq 5. A kompakt crossover a tavalyi, 45 nevű koncepció valóra vált változata lesz. Az Ioniq 6 érkezése 2022-ben várható, leginkább egy sportos négyajtósra számítsunk. A 6-os után két évvel, tehát 2024-ben érkezhet az Ioniq 7, ami pedig egy SUV lesz.
Végső formáról jelenleg egyik modell esetében sem beszélhetünk, a gyár mindenesetre egymástól jól megkülönböztethető típusokat ígér. Az tűnik biztosnak, hogy a 45 tanulmánynál is látható, LED-ekkel kivitelezett „pixeles” fényszórók mindegyik új autóra rákerülnek.
További közös pont lesz az EGMP nevű padlólemez, az ígéretes hatótávolság, illetve a gyorstöltés lehetősége is. A karosszériához képest arányaiban hosszú tengelytávolság, illetve a lapos padló miatt tágas utastérre számíthatunk az Ioniq sorozat minden tagjától. Az „intelligens nappali” kifejezést használják a fedélzeti rendszer képességeinek érzékeltetésére. Érdekes, de a jelenlegi, hibridként is kapható Ioniq nem lesz az Ioniq család része. Így két út áll a 270 centis tengelytávolságú kompakt előtt: vagy átnevezik, vagy leváltják.
A cég érdekesen fogalmazta meg elektromos terveit: 2025-re szeretnék elérni azt, hogy a 2019-es értékesítési volumen tizedét kitevő mennyiségű villanyautót adjanak el. Ennek érdekében 2025-ig nem kevesebb, mint 16 elektromos autót mutatnak be. Ezzel az offenzívával nem is tűnik lehetetlen az éves szinten félmilliós darabszám elérése. A cégcsoport célja továbbá, hogy világpiaci összesítésben 5 százalékos részesedést érjenek el, illetve hogy többek legyenek egyszerű autógyárnál: az okos mobilitási rendszerek szolgáltatójává kívánnak alakulni.