A Lexus a külcsínt tekintve már gyakorlatilag teljesen leleplezte első dedikáltan elektromos modelljét, az RZ 450e-t. Most pedig két újabb fotót osztottak meg velünk, melyek közül az egyiken végre belülről is megcsodálhatjuk az autót, ráadásul az is kiderült, hogy április 20-án leplezik majd le teljes valójában a prémium elektromos crossovert.

Az LF-Z koncepció által előrevetített újdonság ugyan szoros rokonságban van a Toyota bZ4X crossoverrel – már csak az e-TNGA alapok és a felépítésük miatt is –, könnyen megeshet, hogy a prémium márka kedvéért a mérnökök nagyobb akkuval és teljesítménnyel láthatták el az RZ-t.

Nem titkolja, hogy elektromos, de illik a márka formanyelvébe

A Toyota modelljének összkerékhajtású verziója – a Lexus a hírek szerint csak összkerékkel lesz elérhető – 218 lóerős összteljesítményt és 71,4 kWh-s akkumulátort kapott. A Lexus LF-Z koncepcióban 90 kWh-s akku kapott helyet, és 544 lóerős összteljesítményt tudott felvonultatni. Ha teljesítmény terén ekkora előrelépésre nem is számíthatunk, a nagyobb, 90 kWh-s akku használatára van esély, a 450-es jelzés pedig 300 lóerő körüli ménesre szokott utalni a Lexus esetében.

Már-már kupés tetőív és látványos részletek

Az RZ 450e így prémiumhoz méltó módon hatótáv és teljesítmény tekintetében is felülmúlná a Toyota testvért, amely egyébként 460 kilométert ígér. A sorozatgyártású verzió sokat megőrzött a tanulmány formáiból, így például valódi hűtőrács nélkül is ügyesen jeleníti meg a Lexus jellegzetes, orsó alakú maszkját, de a hátsó fényív is megmaradt, igaz jóval visszafogottabb formában, mint a koncepciónál. A kupés tetőívvel büszkélkedő RZ egyébként ízig-vérig Lexus modellnek tűnik, így dicséret illeti a formatervezőket.

Sokat dolgoztak rajta a Lexus mérnökei, és ezt bizonyára érezhetjük is majd

Igaz ez az utastérre is, ahol szintén teljes mértékben saját képére szabta a modellt a Lexus. Nem meglepő módon az új NX megoldásai köszönnek vissza, ám a táblagépszerűen kiemelkedő hatalmas multimédiás rendszert ezúttal integrálták a középkonzolba. A lemeglepőbb persze így is a felső karima nélküli kormány lehet, ám tudatában annak, hogy a Toyota bZ4X is kínál majd hasonló megoldást – természetesen adaptív kormányzással együtt, hogy ne kelljen sokat tekerni a volánt –, nem meglepő, hogy a Lexus is átvette.

Csalóka lehet, de az RZ bizony nem egy kicsi autó

Mindenesetre már csak két hetet kell várnunk az RZ bemutatkozására, és bár immár kívül és belül is láthattuk az autót, így is rengeteg meglepetést tartogathat még a japán prémiummárka első dedikáltan elektromos modellje.