A Volkswagen még 2021 szeptemberében mutatta be a korábbi ID modellektől merőben eltérő, az ID.2-t előrevetítőt ID.Life koncepciót, amelyet egy mindenki számára elérhető villanyautóként képzeltek el a németek. Ezek után már tavaly márciusban felmerült, hogy az új stílusirány nem győzte meg sem a vásárlókat, sem a vezetőket, így előröl kezdődhet a projekt, majd idén januárban a korábbi tanulmányért felelős formatervezési vezetőt is lecserélték. Most pedig megérkezett a vadonatúj ID.2all koncepció, amely megmutatja az új irányt.

Az elnevezés már önmagában is sokat mondó: 2all, azaz „to all”, ami magyarul annyit tesz, „mindenki számára”. Ez a terve ugyanis a németeknek a beszálló elektromos modellel, amely ideális méretekkel, józan teljesítménnyel és megoldásokkal kíván szélesebb vásárlóközönség számára is elérhetővé válni. A németek terve, hogy nagyjából 10 millió forinttól indul majd az újdonság, ami továbbra is rengeteg pénz – persze ez a gyenge forintnak is köszönhető –, de még így is nagyjából 9-10 millióval olcsóbb lehet, mint az ID.3. A németországi árak tekintetében 25 ezer euró áll szemben a 44 ezerrel.

Klasszikus vonások, modern részletekkel - galéria

Noha mondhatnánk, hogy 10 milliós árcédulával sem lesz népautó az ID.2, de ezen a ponton azért érdemes megemlíteni, hogy a minden szempontból a minimumot nyújtó, mindössze 45 lóerős Dacia Spring 9,36 milliótól indul jelenleg – ugye, így már egész barátinak tűnik a Volkswagen ára is… De térjünk inkább rá az ID.2all képességeire, hiszen nem mindegy mit kapunk majd ezért a pénzért.

Ami a külcsínt illeti, az ID.Life után a németek jól láthatóan visszatértek a megszokott vonalra, de olyannyira, hogy még az ID formajegyeket is inkább háttérbe szorították a klasszikus formanyelv evolúciójának javára. Mindez annyit tesz, hogy bár a látványos LED csík és a letisztult vonalak modern megjelenést kölcsönöznek az autónak, szemből leginkább az új Golfra hajaz az autó, és a C-oszlop is az ikonikus kompakt korai generációiról lehet ismerős – mintha egy új I-es Golfot szerettek volna összehozni az elektromos korszakra.

Kiváló minőség, modern, átgondolt megoldások - galéria

A hátsó is a klasszikusabb ötajtós vonalat képviseli, bár a fényszórók hoztak némi újdonságot a képbe. Méretek tekintetében a tanulmány hosszban közelebb áll a Polóhoz, mint a Golfhoz, ugyanakkor mindkét testvérnél szélesebb, tengelytávja pedig inkább a kompakt felé húz. Egészen pontosan 4050 mm hosszú, 1812 mm széles és 1530 mm magas, míg tengelytávolsága 2600 mm. Mindez azt ígéri, hogy a praktikus külső méretek mellett a Golfhoz hasonló helykínálattal örvendezteti majd meg a vásárlókat az autó. Így például a csomagtér hatalmas lesz a külső méretekhez képest: 490 – 1330 litert ígérnek a gyáriak.

Az utastérben bár az ID formajegyeket is fel lehet fedezni, de belül is mintha inkább a Golf evolúcióját láthatnánk. Maradtak a hatalmas képernyők és a kevés fizikai gomb, ellenben a minőség kifejezetten ígéretesnek tűnik – persze ne legyenek kétségeink, hogy a szériaváltozatban jóval több műanyag kap majd helyet, hiszen valahol meg kell fizetni az „olcsóság” árát.

Kíváncsian várjuk, miről kell majd lemondanunk az olcsóságért cserébe - galéria

Azért egy fizikai tekerőgomb és az ülésfűtés, illetve a klíma hőmérséklet-szabályzójának két-két kapcsoló helyet kapott a műszerfalon, és a kormányon is van egy-egy tekerőgomb, így a legfontosabb funkciókat tapicskolás nélkül is elérhetjük majd. Természetesen a legmodernebb vezetéstámogató rendszerek sem maradhattak el.

A koncepció esetében nehéz rájönni, hogy hol sikerült annyit spórolniuk a gyáriaknak, hogy ennyire olcsón tudják kínálni az autót, hiszen a kiemelkedőnek tűnő anyagminőség mellett a 226 lóerős teljesítmény is kiemelkedőnek mondható, és bár az akkumulátor méretéről nem esett szó, a WLTP szerint 450 kilométeres adat egy nagyjából 60 kWh-s akkut feltételez – az ID.3 204 lóerővel és nettó 58 kWh-s akkuval 425 kilométert ígér.

Nagy csomagteret és praktikus megoldásokat is ígér az autó - galéria

Összefoglalva tehát: egy az ID.3-nál valamivel kisebb, de egyébként minden szempontból jobb számokat produkáló autót ígér a Volkswagen, közel 20 ezer euróval olcsóbban. Valószínűleg érezzük, hogy a sorozatgyártásra még sok változás jöhet, amelyek valószínűleg nem válnak majd az autó előnyére – valahol biztosan kompromisszumot kell majd kötnie a gyáriaknak, legyen szó a minőségről, a teljesítményről vagy a hatótávról, ha valóban ennyivel olcsóbban szeretnék kínálni az ID.2-őt.