A Dodge modelljeivel kapcsolatban érthető módon nem sokat értekezünk oldalunkon, hiszen az amerikai gyártó nincs jelen hazánkban. Vannak azonban olyan típusok a kínálatában, amelyeket nem lehet szó nélkül hagyni, mint az ikonikus Challenger és Charger, amelyeknek itthon is sok rajongója van. Az elképesztő, bőven 700 (sőt, akár 800) lóerő feletti gyári teljesítménnyel is elérhető modellek kapcsán azonban igen sokkoló kijelentést tettek nemrég a gyáriak.

Bizony, jól gondolják: mindkét modell teljesen elektromos hajtásláncra vált. Ez önmagában még nem lenne annyira meglepő, hiszen a jelek szerint a következő évtized közepére már a négykerekűek nagyrésze villanyos lesz – bár reménykedtünk benne, hogy talán pont az ilyen típusok őrzik meg legtovább a szívünknek oly’ kedves V8-asokat –, de a Challenger és a Charger esetében már a következő generációnál bekövetkezik a váltás.

A Charger és a Challenger is igen ikonikus modellek - még Európában is jól ismerjük őket

Ez pedig azért is lehet sokkoló, mert alapjaikat tekintve mindkét típus nagyon régen van már a piacon, és bár időközben alapos frissítéseken estek át, a padlólemez, amit használnak, még 2005-ben készült el. Ez pedig egyben azt is jelenti, hogy a generációváltás vészesen közel van. Azért némi remény van még, hiszen egyes hírek szerint, ha nem is sokáig, de egy ideig a dedikált elektromos platformra épülő villanyos utódok mellett futhatnak még a benzines verziók is.

Noha nálunk hivatalosan nem elérhetők ezek a modellek, Európa egyes részein forgalmazzák őket, így néhány példány azért hazánkba is eljut, és akárhányszor találkozunk velük az utakon, mindig mosolyra görbül a szánk. A villanyos jövőben egyébként érdekesek lehetnek ezek a kérdések is: jelenleg egyes modelleket nyilvánvalóan az európai létjogosultságuk hiánya, de nem mellesleg a szigorú normák miatt nem hoznak az öreg kontinensre, ám az elektromos hajtásláncokkal utóbbi probléma teljesen megszűnhet, így nagyobb szabadságot adva a gyártóknak arra, hogy kipróbáljanak egy-egy modellt új piacokon is.