Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Challengerrel korábban a Dodge is meglovagolta a retró izomautók visszatérésének trendjét, és mostanra talán ez maradt az egyetlen modell, ami továbbra is foggal-körömmel ragaszkodik a múltidéző formákhoz – persze a Chevrolet Camaro és a Ford Mustang is megmaradtak izomautónak, de azok azért sokat finomodtak. Ezen pedig a legújabb frissítéssel sem akartak változtatni az amerikaiak, ráadásul azoknak is igyekeztek kedvezni, akik lemaradtak a limitált példányszámban készülő Demon verzióról.

Szó szerint Redeye - galériaKezdjük is talán a lényeggel: a Dodge-nál már a 717 lóerős Hellcat változat megalkotásánál is igazán elborultak a mérnökök, de még azt is tudták überelni a 840 lovas Demonnal. Utóbbite persze vitték, mint a cukrot, de hiába volt óriási a kereslet, a gyáriak ragaszkodtak a limitált szériához. A Dodge-nál is tudják azonban, hogy a vásárlók szava szent, így a frissítéssel bemutatták a Hellcat Redeye verziót, ami 808 lóerőt és 958 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, és mindezt különleges megoldásokkal egészíti ki.

A Dodge elmondása szerint 25 fontos ponton kellett átalakítani az erőforrást, hogy ezt a további 91 lóerőt ki tudják préselni belőle – például nagyobb kompresszort, megerősített hajtókarokat és dugattyúkat és továbbfejlesztett kenési illetve befecskendező rendszert is kapott. Az alapot természetesen ugyanaz a kompresszoros, 6,2 literes V8-as adja, amihez egy nyolcfokozatú automata váltó van társítva – utóbbi sem maradt érintetlenül. A 0-100-as sprint így nagyjából 3,5 másodpercre adódik, míg a végsebesség 327 km/h.

Igazi izomautó - galériaEz csalóka lehet, hiszen a Demon ennél több mint 1 szekundummal gyorsabb 100-ig, ám a Hellcat Redeye nem kapott különleges abroncsokat, azok nélkül pedig nehezen birkóznak meg a hátsó kerekek ezzel a hatalmas erővel – de a negyed mérföldes futamon már csak 1,15 másodperccel marad el. Érdekesség még az autóval kapcsolatban, hogy padlógázon 5,4 liter üzemanyagot képes elfogyasztani percenként, így 11 perc alatt teljesen ki lehet üríteni a tankját. A Hellcat Redeye egyébként könnyen felismerhető, hiszen a Hellcat jellegzetes, már amúgy is igen vészjósló vadmacska-fejet ábrázoló logója vörös szemet, vagy mondhatni vérszemet kapott.

Nem csak az új verzió jelent azonban frissítést a Challenger életében, hiszen a finom külső módosítások mellett – mint például az új motorháztető és egyéb apró részletek – a normál Hellcat és a „gyengébb” változatok is megújultak. A Hellcat mostantól 1 lóerővel többet, 727 tagú ménest kínál, míg a csúcsnyomaték 890 Nm. Az R/T Scat Pack változat pedig 491 lóerőt és 643 Nm nyomatékot hoz ki magából, ám őt nem a fent említett 6,2 literes, hanem egy 6,4 literes szívóm HEMI V8 hajtja. Az új Challengerekhez egyébként immár egy szélesítő csomag is elérhetővé vált.

Az utastér sem maradt érintetlen: modern extrákkal és jóval finomabb anyagokkal bővült az izomautó kínálata, így akár Nappa bőrrel bevont ülésekben is száguldozhatunk a Challenger volánjánál. Az autó egyébként európai szemmel továbbra is vérlázítóan olcsónak hat: a frissített verziók árai egyelőre még nem ismertek, de a 717 lovas Hellcat még a mostani, igencsak gyenge forintárfolyam mellett is alig több mint 19 millióba került, és valószínűleg még a Redeye kivitel sem fog 22-23 milliónál többe kerülni. Persze mire szürkeimportban eljutna hozzánk, már bőven nyaldosná a 30 milliós határt – igaz, ekkora teljesítmény mellett még az is egészen emészthető összeg.