Egy ideális garázs tele van célszerszámmal. Könnyű belátni, hogy egy vérbeli sportautó elvérzik a családi nyaralásokon, egy városi mininek pedig a hétvégi terepezéssel gyűlhet meg a baja. Kivételek persze mindig vannak, ezúttal egyszerűsítő általánosítással éltünk.
Sokak számára nem megoldható 4-5 különböző autó birtoklása. A Volkswagen Golf R Variant éppen azoknak szól, akik hétközben családi csapatszállítóra, hétvégén pedig némi mókázásra vágynak, egyszersmind hosszú utazásokra is alkalmas járművet keresnek.
A maga nemében látványos, de abszolút skálán meglehetősen visszafogott a 320 lóerős R kivitel
A wolfsburgiak autója a forró ferdehátúak játékosságát ötvözi a kombik praktikumával. Hogy a kevésbé izgalmas oldalával kezdjük, elég csak rápillantani a csomagtartó méretére: az alapállapotban 611 literes poggyásztér az ülések lehajtásával 1642 literesre bővíthető.
Rakományrögzítő gyűrűk és csomagleszorító háló, 12 és 230 voltos aljzat, a hátsó ajtó elektromos mozgathatósága: aligha lehet ennél többről álmodni kisteherautókon és lakóautókon innen. Az előző generációhoz képest megnövelt tengelytáv ráadásul a hátsó utasok lábterére is jótékony hatással volt.
Ebből a szemszögből nézve csak apróságokban különbözik az alapmodelltől
De térjünk inkább át az autó másik végére. A motortérben a kétliteres turbós benzines 320 lóerős és 420 Nm-es változatát találjuk, ami minden idők legerősebb Volkswagen kombijává varázsolja a Golf R Variantot. Talán mondanunk sem kell, a hétfokozatú DSG és a 4Motion összkerékhajtás egyaránt széria.
A puttonyos kissé nehézkesebben mozog a ferdehátú változatnál, de még így is 4,9 másodperc alatt futja meg a 0–100-at. A végsebesség alapból 250 km/h, amit az R Performance csomag 270 km/órára emel. A magasabb csúcssebesség mellé 19-es felnik, valamint Nürburgring és Drift mód is jár.
Nem lesz gond az ülések oldaltartásával
Az autót augusztustól rendelhetik meg a szerencsés svájci, egyesült királyságbeli és német érdeklődők. Szülőhazájában 49 400 eurótól kezdődik az ötajtós Golf R árlistája, ennél valamivel drágább lesz az egyes piacokon Wagonnak hívott kombi. A legdrágább Golf ötvenezres (átszámítva mintegy 18 millió forintos) szintje azonban még mindig jelentősen elmarad a 60 ezer euró (bőven 20 millió forint) fölött induló Arteon Shooting Brake R árától.