Ennél jobban egy modellsorozatot nem lehet felpörgetni: a ráncfelvarrással karöltve rögtön csúcsverziót és új karosszériaváltozatot is kapott a Volkswagen négyajtós kupéja. De ha az Arteon Shooting Brake R-t vizsgáljuk, még akkor is találunk mellette újdonságot a kínálatban.

A legkevesebb változást talán éppen maga a modellfrissítés hozta – de nagy módosításokra nem is volt szüksége a látványos, de mégis németesen túlkapásoktól mentes megjelenésnek. Persze a szokásos módosított lökhárítók/élesebbre faragott lámpák/új színek és kerekek szentháromság itt is jelen van, a hangsúlyos változást a LED-es nappali menetfényekkel egybecsengő elülső fényvonal jelenti, de az új hátsó lámpák mellett sportosabb kipufogóvégeket is találunk.

Sportosabb orr és hátsó traktus karakteresebb LED-ekkel

A nagy újdonság persze a Shooting Brake megjelenése, amely ügyesen ülteti át a kupés dinamizmust kombi nyelvre. A csomagtartója ugyan hasonló méretű (565 vs. 563 liter), de ez csak a látszat, hiszen a puttonyos modell esetében a kalaptartó fölé is lehet pakolni. A valós különbségeket a hátsó ülések ledöntésével bővített tér mutatja: 1,557 helyett 1,632 köbméternyi hely akad.

A praktikummal eddig sem volt gond, de ezt fokozza a Shooting Brake

Belül sokat fejlődött a modell, különösen a digitális irányba. Az új kormánykeréken már érintésérzékeny gombok fogadnak, az automatikus klímaberendezés hőfokát pedig kapacitív csúszkával lehet befolyásolni, hasonlóan, mint a Lexus IS esetében. Az okostelefon-integráció már vezeték nélkül is történhet a megújult központi rendszeren, emellett a harman/kardon jóvoltából új, 700 Wattos csúcshifi érkezett. A hangulatvilágítás 30 színben tündökölhet, és akadnak új betétek is.

Jóval több tapintásérzékeny felülettel - galéria

Az asszisztensek is fejlődtek: az új (feláras) Travel Assist rendszer 0-tól 210 km/h-ig segít részben önvezető jellegű funkciókkal. A működés aprólékosabb, a rendszerek összehangoltsága átfogóbb, és több körülményre is reagálnak. A tolatókamera gombnyomásra a sarkokat is figyelheti, és van speciális vontatási nézet is.

Új csúcshifi és ügyesebb asszisztensek

A motortérben a jól ismert kétliteres négyhengeres motorok legújabb változatai kerülnek majd, részben 48 V-os hibrid rendszerrel, de a nagy újdonságot az eHybrid és az R változat jelenti. Előbbi a konszern jól ismert konnektoros hibrid hajtásláncát foglalja magában 1,4 literes turbómotorral, duplakuplungos automatával és 218 lóerős összteljesítménnyel. Ez később érkezik a kínálatba, így pontos adatokat is csak akkor árul el a gyártó, de nem lövünk mellé, ha kb. 50 kilométeres elektromos hatótávra következtetünk.

320 lóerős kétliteressel jönnek az R csúcsverziók

R utónéven viszont mindkét karosszériához rendelhető csúcsváltozat, igaz, a végeredmény nem lett annyira paprikás, mint ahogy azt sokan várták. Maradt itt is a négyhengeres elrendezés: a kétliteres egységből 320 lóerőt préseltek ki a mérnökök, amely természetesen összkerékhajtás segítségével jut a talajra. A rendszer továbbfejlesztett működése a fékek bevetésével biztosítja, hogy a megfelelő kerékhez a megfelelő tapadás jusson el. A hivatalos adatokkal a látványosabb kiegészítőket viselő R modellekről még adós maradt a gyártó – a teljesítmény alapján kb. 5 másodperces 0-100-ra számíthatunk.

A sportos változat jobban vektorozó összkerékhajtást kap

A frissített és új változatok forgalmazása az ősszel indul, ekkor már minden információnak birtokában leszünk.