Csak idő kérdése volt, hogy az elektromos hiperautóban utazó Rimac mikor lép szövetségre egy patinás gyártóval. A pillanat most jött el. A tranzakcióban a Volkswagen csoport játssza a legjelentősebb szerepet, de akad egy dél-koreai szál is.
A VW ezúttal nem a megszokott funkciójában – vagyis vevőként –, hanem eladóként vett részt az ügyletben. Elengedték a Bugattit, hogy a konszern stratégiájának megfelelően a kifejezetten sportos modellekért felelős tagvállalat kezébe kerüljön. Így lett az újonnan létrehozott Bugatti Rimac LLC 45 százalékban a Porsche tulajdona.
Van oka mosolyogni: Mate Rimac cége a Bugattival bútorozott össze
A maradék 55 százalék a Rimac Group kezében összpontosul. A csoportban az alapító Mate Rimac mellett a Porsche és a Hyundai is rendelkezik tulajdonrésszel. A horvát üzletember vezérigazgatóként irányítja a Rima Groupot, a felügyelőbizottságba pedig Oliver Blume és Lutz Meschke személyében a Porsche legfelsőbb vezetéséből is delegálnak tagokat.
A villamos hajtás és az akkumulátortechnológia fejlesztését egy önálló műszaki egységbe szervezték ki. Ez a részleg (a Rimac Technology) továbbra is együttműködhet más gyártókkal. A Bugatti és a Rimac az új felállásban is megmarad különálló márkának, ezzel együtt a horvát gyár mellett a francia üzem is tovább termel.
A Neverához hasonló Bugattik érkezhetnek?
Az új cég központja 2023-tól mindenesetre Zágrábban lesz, ahol nagyjából 2500 tagú gárdával kalkulálnak. Összehasonlításképp: jelenleg mintegy 300 embert foglalkoztatnak Horvátországban, a molsheimi létszám pedig 130 fő körül alakul.
Az egyesüléssel a W16-os motorjáról ismert Bugatti is az elektromos átállás útjára került. Rövid távon persze még folytatódik a Chiron gyártása – mint ahogyan a Rimac is folytatja saját modelljeinek fejlesztését – de a tradicionális gyártó tapasztalata az újhullámos résztvevő lendületével kombinálva már középtávon is ideális felállás lesz. A közös munka gyümölcse minden bizonnyal a hagyományoknak megfelelő teljesítményű, de már villanymotorral szerelt hiperautó lesz.