Nagyjából fél évvel ezelőtt mutatta meg nekünk a Volkswagen a négyajtós Passat utódjának is tekinthető, és egyben az elektromos éra első szedánját előrevetítő ID.Aero tanulmányt. Már akkor tudni lehetett, hogy nincs túl messze a bemutató, a Las Vegasban tartott CES rendezvényen pedig még közelebb jutunk majd a végleges verzióhoz, hiszen a németek megmutatnak egy kész példányt – igaz, alaposan álcázva.
Szerencsére már az is kiderült, hogy Európában is elérhető lesz az újdonság, ami egyébként az ID.7 nevet viseli majd, és sokat örököl a korábbi koncepciótól. Persze az is jól látszik, hogy a kifejezetten agresszív első fényszórókat és lökhárítókat azért finomították a németek, de az összkép nagyon hasonló lehet – a tanulmány látványos fényszóró-grafikája pedig a nappali menetfényeknél köszön majd vissza.
Sokat megőrzött a koncepció formáiból (érdekesség: maga a fényezés világít)
Az alapformák szinte változatlanok, így profilból az elektromos autóktól már megszokott lágy, íves formák maradnak, hátul pedig nagyjából ugyanazt mondhatjuk el, mint elöl: maradnak a koncepció alapmegoldásai, de visszafogottabb formában. A tengelytáv 2969 milliméter lesz, a teljes hossz pedig 494 centi, amivel az Arteont is bőven túlnövi az ID.7. A mintás prototípusra rápillantva ez nem teljesen egyértelmű, ám ezt sokminden okozhatja: a matricák, a kisebb szélesség vagy a nagyobb magasság.
Érdekesség, hogy a QR-kódra hajazó mintázat valójában nem matrica, hanem fényezés, amely legalább 40 réteg vastag, és 22 helyen elektrolumineszcencia segítségével képes fényt is kibocsátani a fényezés – a sötétebb képeken látható fényességet tehát nem külső fényszórók, hanem maga az autó biztosítja. A gyáriak az utastérről is megosztottak néhány képet, amelyeken az ID sorozat jellegzetes megoldásai köszönnek vissza.
Végletekig letisztult, felismerhetően ID, de azt ígérik orvosolják a korábbi hibákat - galéria
A gyáriak tanulva a hibáikból immár háttérvilágítást is biztosítanak a méretes multimédiás megjelenítő alatti érintőpanelekhez, illetve gyorsabb, intuitívabb és megbízhatóbb működést ígérnek szoftveres fronton is. Természetesen lesz hangulatvilágítás is a végletekig minimalista utastérben, és a képek alapján egy igen fejlett head-up kijelzővel is készülnek a gyáriak. Ami furcsa lehet, hogy a Volkswagen nemrég ígérte meg, hogy a vásárlói igényeknek engedve visszatér a fizikai gombokhoz a kormánykerék esetében, ám a megosztott fotókon egyelőre érintőgombokat láthatunk a volánon – ez persze még változhat.
Ami a hatótávot illeti, a WLTP ciklus alapján 700 kilométeres értéket ígérnek a németek, ami kiemelkedő érték, így könnyen lehet, hogy a konszern eddigi elektromos modelljeinél nagyobb akkucsomagot kap majd az ID.7, hiszen nehéz elképzelni, hogy a 80 kWh körüli egységből akár csak papíron is ki lehet hozni ekkora hatótávot – még ha kiemelkedő hatékonyságot is ígér az újdonság. A teljesítményről egyelőre nem ejtettek szót, de ha már nagyobb akkut kap, akkor megeshet, hogy – legalábbis egyes változatok esetében – a csúcsteljesítmény is meghaladja majd az eddigi 300 lóerős maximumot.
Azért a végeredmény visszafogottabb lett, mint a tanulmány - galéria
A bemutató időpontját egyelőre homály fedi, de az bizonyos, hogy még idén leleplezi a Volkswagen az ID sorozat zászlóshajóját, amely minden eddiginél fejlettebb, és jó eséllyel drágább is lehet majd – kíváncsian várjuk.