A Volkswagennek bizony nagy tervei vannak az elektromos jövőben – bár ez minden gyártóról elmondható –, és ehhez túl kell lépnie a kompakt és SUV modelleken. Az ID.Buzz is ezt a célt szolgálta – még ha sok szempontból egy kicsit csalódást is keltett – és ezt a célt szolgálja majd a 2023-ban bemutatkozó szedán is, amelyet most egy szériaközeli koncepció képében mutattak meg nekünk, méghozzá ID.Aero néven.

A szedán persze erős kifejezés, hiszen az elektromos modellektől megszokott módon igen hosszan és aerodinamikusan ível lefelé a tető, de az elektromos érában már ezt jelenti a szedán. Az ID.Aero pedig nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint konkurenciát állítani a Tesla Model 3-nak és a BMW i4-nek – és persze tisztán elektromos utódot biztosítani a négyajtósként többé nem létező Passatnak. Azt azért érdemes megjegyezni, hogy ez a koncepció kifejezetten Kínának szól, de nem a sorozatgyártású verzió nem csak Kínában lesz elérhető – igaz, kisebb formai módosítások elképzelhetők a kínai és az európai, illetve amerikai változatok között, de ezek valószínűleg nem lesznek lényeges eltérések.

Nem közvetlen Passat utód, de annak a helyét veheti át az elektromos érában

Az Aero mindenesetre kisebbnek tűnhet első ránézésre, mint amit a számok mutatnak majd. Noha hivatalos adatokat nem kaptunk, korábbi értesülések szerint 5 méter körüli hosszúsággal számolhatunk, ami persze jót tesz a formáknak is. Noha a Volkswagentől a vonalzóval húzott éleket szokhattuk meg, az Aero esetében mintha ellazult volna a tervezők keze – na persze nem túlságosan. Szemből persze kellően marcona tekintetet kapott az autó, míg hátul a modern trendeknek megfelelően az autó teljes szélességében végigfut a fényszóró – sőt, még maga a VW embléma is pirosban pompázik.

Összességében egyébként mutatós és letisztult az autó, a 0,23-as légellenállási együttható pedig kifejezetten jónak mondható – ez persze nem meglepő. Az alapokat persze ezúttal is az MEB platform adja, így bár prémiumokat céloz, azért alapjait tekintve lehet némi lemaradása majd az autónak. Bár a 77 kWh-s akkuval még nem lóg ki, de jó eséllyel teljesítmény terén sem fog majd sokkal többet nyújtani, mint testvérei. Egyelőre egyébként a 300 lóerő a csúcs a Volkswagen ID szériájában, ezzel pedig épphogy karcolgatja majd a fentebb említett modellek alapverzióit.

Mutatós formák, kiváló aerodinamika - galéria

Persze hatótáv terén sokat ígérnek a gyáriak, hiszen 620 kilométerről beszélnek, így vagy mégis nagyobb akkut kaphat az Aero, vagy kiemelkedően alacsony lesz a fogyasztása. Mindenesetre, jövőre elvileg érkezik majd a sorozatgyártású verzió, amelyet Kínában és – meglehet, hogy valamelyest eltérő formákkal – Európában gyártanak majd.