Az Alfa Romeo már nagyon régóta ígéri kompakt crossoverének érkezését: koncepció formában még 2019 márciusában, az akkori Genfi Autószalonon mutatták meg az autót a nagyközönségnek, és már akkor beígérték, hogy érkezik a sorozatgyártású kivitel. Nem sokkal később, 2019 októberében már néhány leplezetlen fotó is napvilágot látott az autóról, és bár már akkor is arról szóltak a hírek, hogy csak 2021 elején kerülhet majd az utakra az újdonság, végül egészen mostanáig kellett várnunk. Illetve egy kicsit még kell is, hiszen az olaszok hivatalosan is bejelentették, hogy február 8-án leplezik majd le az autót.
Eleinte még arról szóltak a hírek, hogy a kompakt crossover az Alfa Romeo saját, hátsókerékhajtású platformjára épül majd, ám a Stellantis megalakulásával és a spórolás előtérbe kerülésével elkerülhetetlenné vált, hogy a konszern hasonló méretű modellekhez már meglévő alapjaira épüljön az újdonság.
Kíváncsiak vagyunk, hogy maradtak-e a 2019-ben már látott formák
Ennek megfelelően valószínűleg a hajtásláncok is ismerősek lehetnek majd a Stellantis más márkáitól. Lesz például egy konnektoros hibrid variáns, amely a hírek szerint a Jeep Compass 4xe rendszerét kaphatja meg, de nem kizárt, hogy nagyobb teljesítménnyel. Pletykák szerint ugyanis éppen azért is csúszott még tovább a bemutató, mert az Alfa Romeo vezetője szerette volna, hogy kicsit izmosabb, izgalmasabb legyen ez a hajtáslánc (is).
Szinte ugyanaz, de a koncepció mégis sokkal vonzóbbnak hat
Hogy maradnak-e a 2019-ben már látott formák, vagy azokat átszabták-e valamelyest, egyelőre nem tudni pontosan, de a mostanában készült kémfotók alapján túl nagy változtatásokra nem számíthatunk. Ez pedig azt jelenti, hogy sokat örököl majd a koncepciótól a sorozatgyártású kivitel, de néhány igazán látványos részletet inkább a hátrányára változtattak meg – mint például az autó orrát és első fényszóróit. Mindenesetre nem kell már sokat várni, és – remélhetőleg – mindenre fény derül.