Az előzetes várakozásoknak, illetve a Honda ígéretének megfelelően a Frankfurti Autószalonon bemutatkozott a Honda menő retró városi kisautója, a tisztán elektromos Honda e, ami elektromos hajtásláncán kívül számos további innovációt képes felmutatni, elég csak a külső tükröket helyettesítő kamerás visszapillantó rendszerre gondolni, de az óriási érintőképernyők által uralt vízszintes tagolású műszerfal is abszolút egyedi és különleges. A típus nagyon is kívánatos, de ennek megfelelő az árazása is.

Várható volt, hogy a prémium minőségű elektromos kisautó nem lesz olcsó, de meglepetésünkre az azonnal bejelentett külföldi árak után már a hazai árlistából is böngészhetünk, opciókkal együtt.

Még csak ma volt a világpremierje, de máris rendelhető hazánkban a Honda e: 9,6 millió forint a támogatott alapár – galéria

Hogy mennyi az annyi? A simán csak ‘Honda e’ néven értékesítésre kerülő 136 lóerős alapmodell bruttó listaára 10,1 millió forint, míg a gazdagabban felszerelt és már 154 lovas Honda e Advance 12,5 millió forintba kerül. Ez azt jelenti, hogy az elektromos autókra igényelhető, vissza nem térítendő 1,5 millió forintos állami támogatással együtt a modellhez 8,6 millió forinttól lehet hozzájutni, a drágább verzió pedig 11 millió forinttól elérhető. A hazai sajtóanyag szerint annak érdekében, hogy minél szélesebb körben elterjedhessen a zéró emissziós Honda, a márka hazai importőre tárgyalásokat kezdett egy kedvező hitelkonstrukció kidolgozására is pénzügyi partnerével, a Honda Financial Services-zel.

Az alapfelszereltség is kiváló, de természetesen opciós tételek is akadnak. A metálfényezés 180 ezer, a bőrkárpitozás 460 ezer forintos tétel. Látványfokozókat is rendelhetünk több százezer forintos értékben, de mindezek nélkül is teljesen használható a modell. Így aztán hiába kisautóról beszélünk, a kiváló felszereltséget és a menőségi faktort figyelembe véve egészen jó a Honda e ára - persze, csak elektromos szemmel nézve.

Képernyő, képernyő hátán – a külső tükröket is monitorok helyettesítik...

Magyarországon különben már rendelhető a Honda e. Globális szinten már 40 ezer előzetes vásárlási érdeklődés futott be a típusra, az első megrendelők pedig jövőre vehetik át a kis elektromos Hondát, amiről részletesen korábbi bemutató cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.

A divatos, letisztult, retro-hangulatú utastér tágasnak tűnik, de a hátsó üléspad sajnos csak kétszemélyes – galéria