Valóságos hírcunamit zúdított ránk a Hyundai: az első és legfontosabb tudnivaló egy szabadidőjármű érkezése. A kisautós alapokra épülő Hyundai Bayonról megjelent néhány részletfotó alapján elmondható, hogy a márka legújabb típusa is az ’érzéki sportosság’ formai filozófiát követi.

Különböző trükkökkel szélesítik a kompakt crossoverek mezőnyébe érkező újdonságot: a hűtőrács szinte faltól falig tart; és a csíkszerű nappali fényeken kívül a hátsó, nyílhegy alakú féklámpák között húzódó fénycsík is az oldalirányú terebélyességet hangsúlyozza. Még az idei első félévben megérkezik a Bayon, de további részleteke egyelőre nem közöltek a gyáriak.

Karakteres szubkompakt SUV-nak ígérkezik a Bayon

A következő két hír már az elismerésekről szól. A What Car? magazin éves rangsorában a Hyundai i10 szerezte meg az év legjobb városi kisautója címet. A kategóriájában kifejezetten tágasnak és kényelmesnek számító autót nem is olyan régen mi is leteszteltük.

Főleg az Egyesült Királyságban számít rangos elismerésnek a szakértők által kiosztott titulus: a kiadvány egyenesen az autóipari Oscar-díjként hivatkozik a saját szavazására. Magyarországról nézve ez egy kicsit túlzásnak tűnhet, de a grémium által kiemelt jellemzőkkel aligha szállnánk vitába: az apró autó a méretein kívül a jó kilátást biztosító utasterével is ideális városi jármű, 1,2-literes motorjával pedig akár autópályán is megállja a helyét.

A díjnyertes i10-ről friss összehasonlító tesztünkben is olvashatnak

Ezen kívül is van mire büszkének lenni a Hyundai-nál: az Ioniq 5 a második helyet kaparintotta meg azon az olvasói szavazáson, ahol a 2021-ben legjobban várt autókra adhatták le voksukat a résztvevők. A teljesen elektromos, közepes méretű SUV a Bayonhoz hasonlóan még az első félévben bemutatkozik. Úgy tűnik, hogy a Kia teljes paradigmaváltása után a másik koreai márka is erőteljesen kíván szórakoztatni minket ebben az évben is.