Mai harmadik hírünkből már nem marad ki a villanymotor kifejezés. (Észrevették, hogy a Kona N-ről, az ünnepi Porschéről, illetve az Abarth 595-ről szóló cikkben sem szerepelt nemhogy az elektromos meghajtás, de még a hibrid hajtáslánc szópár sem?)
A megrögzött benzinvérűek a Hyundait okolhatják az ünneprontásért. A dél-koreaiak ugyanis már az Ioniq 5 érkezését készítik elő – ezúttal három kedvcsináló kép segítségével. Amik alapján a vállalat E-GMP nevű építőkészletére épülő villanyhajtású modell a jelenlegi Ioniq-hoz képest látványosabb, karakteresebb autó lesz. A Hyundai elektromos márkája a jelek szerint a bátrabb villanyautós vásárlóközönséget merészebb formavilággal szeretné kiszolgálni, ehhez pedig a vonalzót veszik segítségül.
A Hyundai/Kia/Genesis/Ioniq márkáknál most a 2x2-es lámpakialakítás hódít
Természetesen a gyáriak még nem fedték fel az összes részletet, de a nehezen lefordítható ’Parametric Pixels’ formanyelv már így is átsejlik a fotókon. A koncepció egyik fő jellegzetessége, hogy a lámpatestek pixeles hatású megjelenést kapnak – a Minecraft nevű számítógépes játék az online térben már sikerre vitte az ötletet, az első reakciók alapján az autóiparban is van helye a kissé megosztó megoldásnak.
De vissza az Ioniq 5-höz: szögletes menetfényből és hátsó helyzetjelzőből is oldalanként egy-egy párat álmodtak az autóra. Feltűnően szűk illesztési hézagokra lehetünk figyelmesek a jármű orr-részén, ami mindenképpen bizalomgerjesztő vonás, ráadásul a légellenállásnak is jót tesz.
Rövid első túlnyúlás után feszít a turbinakerék-szerű 20 hüvelykes felni
Az SUV-k között meglehetősen rövidnek tűnik az első túlnyúlás. Ez az arányeltolódás az elektromos alapoknak köszönhető, hiszen egészen máshogyan lehet elhelyezni egy hagyományos belsőégésű erőforrást, illetve a villanyhajtás alkatrészeit.
Azt már korábbról tudjuk, hogy a padló alatt elhelyezett lapos akkupakkok szavatolják az alacsony súlypontot, az E-GMP esetében alapból hátul elhelyezett motor mellett pedig az Ioniq 5 (mint tisztességes SUV) az első tengelyére is kap hajtást. Öt perc alatt 100 km-re elegendő áram vételezésének lehetőségét ígéri a jármű gyorstöltési képessége, a legutolsó információk egyébként 550 km-es teljes hatótávról szólnak.
Az elektromos SUV hivatalos bemutatója februárra várható, és még az idén piacra is kerülhet. Nagyjából egy hónapot kell tehát várnunk, és máris helyükre kerülnek a kirakós darabkái – hiszen hiába a három kép, a részben árnyékban maradó részletek alapján még nehéz az autó összhatását felmérni, hát még megítélni.