Közel 900 kilométer autóval. Nem nagy ügy, néhány évtizede nem számít különösebb mutatványnak. Közel 900 kilométer egyetlen tankkal. Ettől sem esünk hasra, bár amióta az üzemanyagtartályok mérete csökkenő tendenciát mutat, igazából már ez is egyfajta eredmény. 887,5 kilométer egyetlen feltöltéssel, hidrogénes autóval? Na, erre eddig még nem volt példa.

A Hyundai Nexo volt képes erre a világrekorderséget jelentő mutatványra. Teljesen szériakivitelű autót vezetett Brendan Reeves ralipilóta, aki teljesítményével a Bertrand Piccard által még 2019-ben felállított, 778 km-es rekordot adta át a múltnak.

Közel 900 kilométert teljesített egyetlen feltöltéssel

A hidrogénhajtású crossover hivatalos hatótávja a kissé gonosz hatást keltő 666 km, az út végén az autó saját GPS-e 903,4 kilométert, a Google Maps pedig 905 km-t mutatott, de a hivatalos eredményt végül az autó kilométer-számlálójáról leolvasott érték adta.

A sofőr futam utáni nyilatkozatában megemlítette, hogy versenyzőként korábban csak álmodott egy világrekord felállításáról, bár ezekben a vágyképekben inkább sebességrekordok vagy sikerrel megdöntött köridők szerepeltek. Végül ez a 13 óra és 6 perces, 66,9 km/h-s átlagsebességű utazás hozta el számára a történelmi pillanatot.

Volt ok az örömre a világrekord után

A megtett táv során összesen 6,27 kilogramm hidrogént fogyasztott el az autó, miközben mellékesen még 449 köbméter levegőt is megtisztított. Jól is jött a takarékosság: Ausztrália fővárosi területén jelenlegi egyetlen hidrogénkút árválkodik. A Canberrában található egység mellet az év végén, Brisbane-ben nyitják meg a második állomást, az ország más területein pedig csak tervezik a töltőpontok telepítését.

A sok elektromos autó mellett – a sokszínűség jegyében – mindig örömmel adunk hírt a tüzelőanyag-cellás járművekről, hiszen még nem látszik tisztán, hogy az egyes meghajtási módok közül melyik lesz a nyerő. Egyre többen gondolják úgy, hogy a különböző technológiák kombinációja jelentheti majd az optimális megoldást. A Hyundai Nexo révén most talán kap egy kis extra figyelmet a hidrogénhajtás is.