A 2020-as év egyik legfurcsább/legeredetibb/legszörnyűbb (a megfelelő rész aláhúzandó) újdonsága az Aznom Palladium. A gyártó további képekkel rémisztgeti/nyűgözi (döntsék el Önök, melyik jelző igaz) az embereket.
A pickupos, SUV-s és szedános stílusjegyeket egyesítő alapforma továbbra is megosztónak tűnik, de a galériát végiglapozva kedvükre borzonghatnak/örvendezhetnek (tudják…) az autó vonásai felett.
Kissé tájidegen ez a Szépség (vagy Szörny?)
Műszaki fronton nincs új információnk: a RAM 1500-ból ismerős 5,7-literes V8-as hajtja meg a kerekeket, illetve nyolcsebességes automatát kap az autó. Az olaszok (mert ez a remekmű/szörnyszülött nem holmi közel-keleti tuningműhely szüleménye) BorgWarner turbókkal, módosított dugattyúkkal és szeleprugókkal, valamint újratervezett kipufogó-rendszerrel tették vonzóbbá(?) a típust.
A hengerlekapcsolásra is képes motor névleges teljesítménye 710 lóerő, maximális nyomatéka pedig 950 Nm. A klasszikus sprintet 4,5 másodperc alatt futja meg a feltűnő jármű, a végsebességét 210 km/h-ra korlátozták a belátó mérnökök.
Azok az arányok... bár el tudnám feledni
Inkább a stabilitás (hiánya) miatt limitálják az elérhető tempót, mert a fékekre aligha lesz panasz: a 16 colos első féktárcsáira hatdugattyús nyergek szorítják a fékbetéteket, de a hátsó tárcsák 15 hüvelykes átmérője (valamint a négydugattyús féknyergek) sem mindennapos. A felfüggesztésre jellemző, hogy kifejezetten a Palladium számára hangolt lengéscsillapítók kerülnek az autó alá – a szabad magasság 30 mm-rel lett alacsonyabb.
Sajnos/szerencsére mindössze tíz darab Palladium gyártását tervezik, árakról továbbra sem kaptunk felvilágosítást, bár a feltételezhető vásárlóközönség aligha vár olcsó járművet az Aznomtól.