Ha szempontrendszerünkben nem foglal el előkelő helyet a harmonikus külső, akár még boldogok is lehetünk az Aznom Palladiummal, ami amolyan alternatív Rolls-Royce Cullinan akarna lenni. Az autó meglehetősen ijesztően néz ki, még ha süt is róla a drágaság.
A RAM 1500 alapjaira épülő, elviekben a brit kékvérű modellek ellenfelének szánt autó meglehetősen fura szerzet. Adott a feltűnő megjelenés, ami 4 centi híján 6 méteres hosszúságban ölt testet. Hangsúlyos hűtőrácsait világítás teszi (főleg sötétben) feltűnőbbé, nappal a kétszínű orr rész okozhat drámai pillanatokat.
Innen akár érdekes is tűnhet az autó hátulja...
A hátsó kerék feletti széles váll a már megszűnt Bentley Mulsanne vonásaira emlékeztet – éppen csak annál is nagyobb léptékű. Ha elölről megosztónak éreztük a formatervet, tekintsük meg az autó hátulját. Vagy inkább mégse, ha még nem késő a figyelmeztetés. Az mindenesetre érdekes, hogy a csomagtartónak nincs hagyományos értelemben vett fedele: a hátsó lökhárítót kihúzva tárul fel a poggyásztér. A méretre szabott bőröndök az autó utasterének bőr burkolatát kapják meg, ráadásul még egy csúcskategóriás Francesco Maglia-esernyő is jár a csomaghoz.
De lássuk a motort: az bizony egy 5,7 literes V8-as, két turbóval, 710 lóerővel és 900 Nm-rel. Ez nem is hangzik rosszul. A végsebesség mégsem több 210 km/h-nál, pedig a gyorsulást még 4,5 másodpercre becsülik az Aznomnál. A motort egyébként enyhe hibrid technológiával fűszerezik, nyolcfokozatú automata váltót illesztenek hozzá, és alapáras az összkerékhajtás is.
... de az összkép erősen véleményes
A Palladium (sajnos) nem csupán egy valóra vált (rém)álom, hanem egy tíz darabosra tervezett alkotás. Sofőrös autónak szánják a típust, ezért külön szabályozható a hátsó sor levegőjének hőmérséklete, továbbá hűtőszekrény és tablet is jár a hátsó utasoknak, miközben élvezhetik a Hamran Kardon hangrendszert is.
A RAM pickupokból ismerős műszerfal (a tárcsás előválasztóval és a fedélzeti rendszerrel) a szokásosnál kellemesebb burkolatot kap, de ettől még felmerül a kérdés: vajon ki veszi meg a készítői által hiperlimuzinnak, a képek alapján viszont egy legalábbis véleményes esztétikumúnak tűnő autót, amelyért viszont sok-sok-sok tízmilliót kérnek majd.