A Jaguar I-Pace meggyőzte a szerkesztőségünket, erről árulkodik a járműről megjelent tesztünk címe is. Annak érdekében, hogy továbbra is sikeresen szerepelhessen az egyre erősödő konkurenciával szemben, máris frissítettek a modellen. A legnagyobb előrelépést az elektromos autóknál mindig kardinális töltési sebesség terén tették meg a britek, de ennyivel nem elégedtek meg.

A kizárólag elektromotorokkal hajtott prémium szabadidőjárművek szegmensébe a Jaguar nevezte az első indulót. A 2019-ben díjakkal elhalmozott I-Pace továbbra sem a tömegeknek készül: bő 30 millió forintos induló árát csak a modern technológiai megoldásokra áldozni hajlandó vevők fogják megfizetni. A tengelyenként egy-egy villanymotor együttesen 400 lóerő és 696 Nm leadására képes, így a százas sprintet 4,8 másodperc alatt futhatja az emelt karosszériás autó. A WLTP szerint mért 470 km-es hatótávolság révén kimerészkedhetünk vele a városból is. Újdonságként immár az eddigi 7 helyett 11 kW-os teljesítményű, háromfázisú átalakítója révén hagyományos gyorstöltőről is óránként bő 50 kilométernyi hatótávot tud pumpálni az akkupakkba. Így már akkor is, ha csak aludni járunk haza, akkor a megfelelő hálózati kiépítés esetén így teljesen feltöltött autó várhat minket reggelenként (8,6 óra alatt tölthető fel a 90 kWh kapacitású akkumulátor).

Negyed óra alatt akár 127 km hatótávot is nyerhetünk

Ha útközben kellene tölteni a Jaguárt, akkor az akár 100 kW-os gyorstöltési lehetőségnek köszönhetően akár bő 120 km-nyi hatótávot tankolhatunk mindössze negyed óra alatt az I-Pace-be. De ha megkímélnénk magunkat a töltési macerától, az Eco üzemmódot választva megnövelhetjük az autó hatótávolságát. A magas vételárat olyan figyelmes extrák is indokolják, mint a PM2.5-ös, utastéri levegőt ionizáló szűrő, ami ráadásul már az indulás előtt kiszűrheti az allergéneket a jármű belsejéből. A négyzónás klímaszabályozás igyekszik energiatakarékosan temperálni az utasteret, ezzel is hatékonyabbá téve az áramfelhasználást.

Külsejét tekintve az új Atlas Grey hűtőrács-dekorációról ismerhető fel a frissített modell, és a rácfelvarrások során megszokott módon új keréktárcsák és fényezési árnyalatok közül is választhatnak a megrendelők. Bright néven optikai csomagot is terveztek a frissített verzióhoz: a hűtőmaszk kerete, a tükörházak, az ablakkeretek, illetve a hátsó diffúzor is a szürke különböző árnyalatait kapják.

Fejlettebb a jármű központi rendszere is

Megújult a fedélzeti elektronika is: a Pivi Pro névre hallgató rendszer 12,3 colos műszerfalat, 10, illetve 5 colos központi érintőképernyőt ad, miközben a navigációt külön akkumulátorral tartja tettre készen – így már a beülés pillanatában használható az útvonaltervező. Az öntanuló rendszer felismeri a gyakran használt útvonalakat, és a megszokott csomópontoknál csendben marad. Csak akkor szól, ha a forgalmi viszonyok a szokásostól eltérő útvonalat indokolnak. Az okostelefonoknál megszokott módon kétujjas vezérléssel válik könnyebbé a képernyő kezelése. És ha már megemlítettük az okostelefont: a vezeték nélküli töltőpad egyben mobilos jelerősítőként is funkcionál, és magától értetődő az Apple CarPlay és az Android Auto elérhetősége is. A Bluetooth-rendszer egyszerre két telefonnal képes párosodni. Öröm az elfoglalt tulajdonosok számára, hogy a szoftverfrissítés miatt nem kell szervizbe hajtaniuk, a felhőből letölthető az aktuálisan elérhető legfrissebb verzió.

Az autó fejlett, 360 fokos és 3D-s kamera rendszert kapott, többek között az antenna-modulba is integráltak egy kamerát. A visszapillantó tükör a hátranéző kamera képét mutatja, amennyiben a hátsó utasok feje kitakarná a látómezőt.  A hanghatásokért a Meridian 3D Surround audiorendszer továbbfejlesztett változata, illetve az összesen 16 hangszórót kiegészítő mélynyomó felel.

Kérésre fekete márkajelzéssel szállítják az autót

Az akkumulátor-csomagra 8 év vagy 160 ezer kilométeres garancia jár. Az otthoni töltőpontok kialakításában a Jaguárral kapcsolatban álló kivitelezők segíthetnek, így garantáltan az elvárt színvonalú lehet a megvalósítás, később pedig az akár mobiltelefonról is vezérelhető töltési folyamat.